Czy to już ostatni etap przebudowy jezdni ul. Sokratesa?
„Zwężoną ulicą Sokratesa pojedziemy dopiero na wiosnę. Przebudowa miała zakończyć się jeszcze w 2021 roku, ale drogowcy napotkali problemy z podziemną infrastrukturą. Rzecznik Zarządu Dróg Miejskich tłumaczy, że na tempo prac wpłynęło też rozszerzenie strefy płatnego parkowania na Ochocie i Żoliborz” – można było usłyszeć z ust Łukasza Dybalskiego, rzecznika ZDMu, miejskiego aktywisty.
Co proponuje ZDM?
Asfaltowanie ul. Sokratesa, czyli układanie ostatniej, ścieralnej warstwy zaplanowano na weekend majowy – od soboty (30 kwietnia od godz. 5.00) do środy (4 maja do godz. 4.00 rano).
Prace będą prowadzone przy całkowitym zamknięciu ulicy dla ruchu.
ul. J. Conrada: wyłączony z ruchu zostanie skrajny prawy pas. Skręcić będzie można wyłącznie w prawo lub w lewo w ul. Wólczyńską.
Na ul. J. Kasprowicza w stronę al. W. Reymonta przed i na wysokości skrzyżowania z ul. Sokratesa wyłączony z ruchu zostanie skrajny prawy pas.
Z ul. Przy Agorze także będzie można także skręcić tylko w ul. J. Kasprowicza – bez możliwości wjazdu w ul. Sokratesa.
Objazdy dla kierowców zostaną wyznaczone ulicami: Wólczyńską, T. Nocznickiego i J. Kasprowicza oraz Wólczyńską, al. W. Reymonta i J. Kasprowicza.
Zakaz ruchu nie będzie dotyczył dojeżdżających do posesji. Możliwość ewentualnego dojazdu do posesji będzie zarządzana przez wyznaczonych pracowników budowy.
Komentarz
Czy gdy rozpoczęto prace remontowe na ulicy Sokratesa pandemia COVID-19 dawała się we znaki na terenie Warszawy. Tak tłumaczył opóźnienia Dybalski. Pandemię jako czynnik ryzyka można było uwzględnić w momencie rozpoczęcia prac, więc tłumaczenie się opóźnieniami spowodowanymi pandemią, świadczy tylko i wyłącznie o waszej nieudolności, braku umiejętności i braku wiedzy. Dokładnie taka sama sytuacja występuje w przypadku nieprzewidzianych przeszkód w postaci infrastruktury podziemnej. Prawidłowo przygotowany projekt powinien uwzględniać wszystkie urządzenia, w tym urządzenia podziemne.
Wiemy też, że prace wykonywane były tylko na podstawie projektu organizacji ruchu. Bez przedmiarów, bez kosztorysów bez limitu wydanych pieniędzy na tą inwestycję. O wszystko zapytamy i zapewne skierujemy sprawę do organów ścigania w celu sprawdzenia prawidłowości prowadzonej inwestycji.