Amerykański koncern reklamowy zaśmieca centrum Warszawy migającymi ekranami.

    Od zeszłego rynku amerykański koncern reklamowy Clear Channel Poland zaśmieca centrum Warszawy migającymi ekranami. To nowy poziom ataku korporacyjnego marketingu na konsumenta. Za mało jest, jak widać, wszechobecnych siatek reklamowych i billboardów – konsument ma mieć na ulicy wbijane do głowy komunikaty za pomocą filmów. – alarmuje Wojciech Wagner, odpowiedzialny w Ratuszu za estetykę w mieście.

Najlepsze jest to, że inwestor zainstalował te nośniki ignorując wymagane prawem procedury, w tym konieczność uzyskania zgody zarządcy pasa drogowego, nad którym się nadwiesza. Takowej nie mógłby zresztą nigdy uzyskać – zgodnie z art. 42a ust. 2 ustawy o drogach publicznych, z uwagi na bezpieczeństwo ruchu, w pasie drogowym niedopuszczalne jest wyświetlanie obrazów ruchomych bądź nieruchomych, ale zmieniających się częściej niż co 10 sekund. Realizując swoje obowiązki, Zarząd Dróg Miejskich Warszawa przystąpił w związku z tym w licznych przypadkach do naliczania opłat karnych. Spółka opłat nie uiszcza i zaskarża decyzje ZDM do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

    16 lipca zapadła pierwsza decyzja SKO w tej sprawie, dotycząca ekranu nadwieszonego nad al. Armii Ludowej (przymocowanego do budynku Marszałkowska 21/25). SKO odrzuciło skargę Clear Channel Poland Sp. z o.o. i utrzymało w mocy decyzję ZDM, jednoznacznie potwierdzając oczywisty skądinąd fakt, że każdy obiekt, który przekracza granicę pasa drogowego (przebiegającą w centrum Warszawy najczęściej na elewacji budynku) znajduje się w tym pasie, niezależnie od tego, czy jest posadowiony na gruncie, czy też zawieszony na czymś, co znajduje się poza pasem. W międzyczasie zapadają analogiczne decyzje SKO w kolejnych sprawach tego typu.

Uprzejmie proszę firmę Clear Channel o usunięcie nośników, które stanowią – bo trudno to inaczej nazwać – kpinę z obowiązujących przepisów i rażące naruszenie zasad bezpieczeństwa ruchu. O kwestiach budowlanych i konserwatorskich nawet nie wspominam. Co jest nie tak z tą branżą, że nie firma-krzak, ale kolejny międzynarodowy koncern bez poczucia obciachu sięga po takie metody?

Wspieraj niezależne warszawskie media.

Dzięki Tobie możemy pełnić naszą misję

Konto do wpłat: 61102049000000890231388541

w tytule wpłat: Darowizna

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły