„Dramma per musica – festiwal oper barokowych” już od jutra!

    Z ogromną przyjemnością pragniemy zaprosić wszystkich miłośników muzyki, opery i baroku na piąty już Festiwal Oper Barokowych Dramma per Musica. Od 6 do 21 września 2019 r. zaprezentujemy w Warszawie sześć spektakli operowych, trzy koncerty kameralne i koncert oratoryjny, wszystko to w wykonaniu blisko 150 znakomitych polskich artystów.

    Piąty Festiwal to już mały jubileusz, stąd na początek sięgniemy do opery, od której zaczęła się historia Festiwalu: 6 i 7 września zabrzmi „Agrippina” G.F. Haendla, ponownie w reżyserii Natalii Kozłowskiej, pod muzycznym kierownictwem Lilianny Stawarz i z Anną Radziejewską w roli tytułowej, lecz w inscenizacji nieco odmiennej niż ta z 2014 r. Tydzień później (14 i 15 września) zaprezentujemy tegoroczną premierę – Haendlowską serenatę „Aci, Galatea e Polifemo” HVW 72. Orkiestrą Gradus ad Parnassum pokieruje Krzysztof Garstka, zaś reżyserująca to przedstawienie Bożena Bujnicka zaproponuje niespodziewanie aktualne odczytanie starożytnego mitu o zakochanej nimfie i okrutnym cyklopie. Na zakończenie (20 i 21 września) tradycyjnie już przypomnimy ubiegłoroczne premierowe przedstawienie – „Alcinę” Haendla w reżyserii Jacka Tyskiego i w niemal niezmienionej obsadzie, a zatem z Olgą Pasiecznik w roli tytułowej, ze świetnymi tancerzami i niezapomnianą multimedialną scenografią Sylwestra Łuczaka. Podobnie jak w rozpoczynającej Festiwal „Agrippnie” zagra orkiestra Royal Baroque Ensemble pod kierunkiem Lilianny Stawarz. Wszystkie spektakle tegorocznego Festiwalu odbędą się w postindustrialnych wnętrzach Małej Warszawy, stanowiących architektoniczny kontrapunkt dla barokowych ozdobników i figuracji.

     Ruszyła przedsprzedaż biletów na warszawski V Festiwal Oper Barokowych „Dramma per Musica”. To jedno z najważniejszych wydarzeń operowych w Polsce, jedyne poświęcone w całości operze barokowej. Od 6 do 22 września będzie można zobaczyć w Warszawie sześć spektakli operowych, cztery koncerty kameralne i dwa oratoria, wszystko to w wykonaniu blisko 150 znakomitych polskich artystów, w tym jednej z najlepszych orkiestr barokowych w kraju – Royal Baroque Ensemble.

Tegoroczną premierą będzie „Aci, Galatea e Polifemo” Haendla. Reżyserująca to przedstawienie Bożena Bujnicka przeniesie starożytny mit o zakochanej nimfie i okrutnym cyklopie do przeciętnego polskiego liceum w XXI wieku (14 i 15 września), pragnąc nawiązać do problemów dzisiejszej młodzieży. Zabrzmi też opera, od której zaczęła się historia Festiwalu – „Agrippina”, pełna energii i intryg historia matki rzymskiego cesarza Nerona, ponownie w reżyserii Natalii Kozłowskiej, pod muzycznym kierownictwem Lilianny Stawarz i z Anną Radziejewską w roli tytułowej (6 i 7 sierpnia). Wreszcie na koniec trzeci haendlowski tytuł – wznowienie ubiegłorocznej „Alciny” w reżyserii Jacka Tyskiego i w niemal niezmienionej obsadzie, a zatem z Olgą Pasiecznik w roli tytułowej, ze świetnymi tancerzami i niezapomnianą multimedialną scenografią Sylwestra Łuczaka (20 i 21 września). Wszystkie spektakle tegorocznego Festiwalu odbędą się w specjalnie przystosowanych postindustrialnych wnętrzach Małej Warszawy, stanowiących architektoniczny kontrapunkt dla kunsztownej barokowej muzyki.

     Na cztery koncerty kameralne będzie można przyjść do Sali Wielkiej Zamku Królewskiego. 8 września zabrzmi „Muzyka dworu polskiego” – dzieła J.A. Hassego, D. Scarlattiego, T. Meruli, M. Scacchiego i F. Caccini w wykonaniu trzech młodych polskich zespołów muzyki dawnej. 11 września czeka nas pojedynek dwóch kontratenorów – Michała Sławeckiego i Rafała Tomkiewicza – w „Duello per voce e strumento”, z łódzkim Altberg Ensemble w tle. Gwiazdą kolejnego z koncertów (13 września) będzie bas-baryton Artur Janda, zaś 22 września, na zakończenie Festiwalu, w koncercie „Jedwab i porcelana” wystąpią dwie zaprzyjaźnione z warszawskimi muzykami chińskie sopranistki – Liu Yang i Li Ge.

Wielkim wydarzeniem będą dwa wspaniałe oratoria, oba w eleganckim wnętrzu niedawno odnowionego kościoła luterańskiego Św. Trójcy. 10 września usłyszymy „Saula” Georga Friedricha Haendla w wykonaniu polsko-czeskiej formacji Baroque Collegium 1685 i międzynarodowego grona śpiewaków z Peterem Kooijem na czele. 19 września po raz pierwszy w Polsce zabrzmi „San Giovanni Battista” Alessandro Stradelli. Orkiestrą Gradus ad Parnassum pokieruje najwybitniejszy znawca twórczości tego kompozytora, włoski dyrygent  Andrea de Carlo.

Jak co roku festiwal odbywa się dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Marodowego oraz miasta stołecznego Warszawy, do których tym razem dołączyło Województwo Małopolskie, zaś wśród patronów medialnych znalazły się onet.pl. TVP Kultura, TVP3 Warszawa, radiowa Dwójka, Radio dla Ciebie, AMS i Portal Warszawski.

Więcej szczegółów na temat programu Festiwalu można znaleźć na stronie internetowej www.drammapermusica.pl. Bilety na spektakle i koncerty kameralne (na oratoria wstęp wolny) można już kupić w serwisie bilety24.pl. Warto się spieszyć!

https://www.bilety24.pl/organizator/stowarzyszenie-milosnikow-sztuki-barokowej-dramma-per-musica-571?fbclid=IwAR39QzjE7HVNz7scldhVDbCL9j0U_OgqlsqFtM5dcDPEPAnQFbhbmbyJ4BA

   

Wspieraj niezależne warszawskie media.

Dzięki Tobie możemy pełnić naszą misję

Konto do wpłat: 61102049000000890231388541

w tytule wpłat: Darowizna

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły