Będzie tramwaj na Rakowieckiej. Umowa na budowę podpisana

Tak, jak w przypadku powstające trasy do Wilanowa i na Kasprzaka, tramwaj na Rakowieckiej istniał już wcześniej. Tory, dokładnie na tym samym odcinku, także na północnej części ulicy, istniały między 1927 a 1967 rokiem. Pięć linii tramwajowych jadących po Rakowieckiej tym odcinku zostało zastąpionych autobusami.

Przejazd z Wilanowa do metra przy Polu Mokotowskim zajmie około 15 minut, a z Dolnej – mniej niż 10 minut

Zbudujemy około 1000 metrów nowych torów na Rakowieckiej między Puławską a Aleją Niepodległości. Przebudujemy także skrzyżowanie przy Alei Niepodległości. Tory na tej ulicy pobiegną jej północną stroną i zajmą część obecnej jezdni. Do dyspozycji kierowców będzie dwukierunkowa jezdnia o szerokości około 6 metrów po południowej stronie. Ulica nabierze kameralnego charakteru i będzie przypominać drugą część Rakowieckiej, między al. Niepodległości a Wołoską, gdzie jeżdżą tramwaje. Prace obejmą też przebudowę i budowę oświetlenia ulicznego wraz z zasilaniem. Powstaną też cztery nowe perony tramwajowe. Nowa trasa będzie wymagała zasilania tramwajów w energię elektryczną i dlatego zostanie zmodernizowana podstacja trakcyjna przy Wiśniowej. Przebudowana zostanie też infrastruktura podziemna jak, instalacje elektryczne, sieć gazowa, wodociąg i kanalizacja – czytamy w oświadczeniu Tramwajów Warszawskich.

Nową trasę tramwajową zbuduje firma Balzola Koszt inwestycji to 63,8 mln złotych netto. Wykonawca będzie miał 22 miesiące na budowę nowej trasy. Pierwsze 5 miesięcy wykonawca poświęci na przygotowanie projektów wykonawczych

za;  Tramwaje Warszawskie

Portal Warszawski

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły