Takim budżetem będzie dysponować producent Piotr Śliwowski, który stanie na czele programu filmowego wspieranego przez Polską Fundację Narodową. – Naszym celem jest promowanie Polski za pomocą narzędzi popkultury – powiedział Śliwowski w rozmowie z branżowym portalem variety.com.
0 mln dolarów na start plus – od przyszłego roku – dodatkowych 20 milionów rocznie na wielkie superprodukcje promujące Polskę za granicą. Takim budżetem będzie dysponować Piotr Śliwowski, producent, który stanie na czele specjalnego programu filmowego. Projekt jest inicjatywą Polskiej Fundacji Narodowej i zakłada – jak tłumaczy Śliwowski w rozmowie z variety.com – „promowanie Polski za pomocą narzędzi popkultury”.
Producent dodał również, że zależy mu, by produkować „amerykańskie filmy o polskiej historii”. Mają to być – jak tłumaczy w rozmowie z variety.com – filmy poruszające tematy uniwersalne, które mogą zainteresować światową publiczność i niejako „przy okazji” promować Polskę i jej historię. Pierwsza produkcja jest już w trakcie realizacji, a jej premierę zaplanowano jeszcze na rok 2018.
Piotr Śliwowski jest producentem filmowym, wcześniej był kierownikiem Sekcji Historycznej Muzeum Powstania Warszawskiego – pracował nad takimi filmami jak m.in. „Miasto ruin” Damiana Nenowa czy „Powstanie warszawskie” Jana Kosmasy.
za; niezależna.pl. filmweb.pl