[NASZ NEWS] Odbudowa Pałacu Saskiego pod znakiem zapytania
Odbudowa kompleksu pałaców Saskiego i Brühla oraz trzech kamienic przy ul. Królewskiej w Warszawie wynika z przyjętej przez Sejm i Senat RP ustawy z dn. 11 sierpnia 2021 r. (Dz.…
Do końca września wykonawca deklaruje otwarcie zachodniej jezdni Puławskiej przy Rakowieckiej – ruch kołowy będzie odbywał się po dwóch jezdniach.
– Wylot z Puławskiej będzie zwężony, a przestrzeń dla pieszych bezpośrednio przy przejściu – powiększona. Wylot będzie miał dwa pasy ruchu, co jest dostosowane do planowanego układu pasów ruchu przed skrzyżowaniem (dwa na wprost i docelowo jeden do skrętu w prawo).
– Trzeci pas zacznie się przejściem dla pieszych (rozpocznie się od miejsca zatrzymania autobusów – które płynnie przejdzie w pas ruchu). Układ dowiązuje się do dalszego odcinka Puławskiej (liczba pasów pozostaje taka sama).\
– Chodnik od Rakowieckiej do Olszewskiej będzie uwolniony od parkujących samochodów – efektywna przestrzeń dla pieszych, względem stanu poprzedniego, będzie większa. Szerokość chodnika zgodnie z projektem – min. 3,24 m.
– Wyjazd z Rakowieckiej w prawo, w Puławską – zgodnie z deklaracją wykonawcy – zostanie otwarty w połowie października.
– Do końca października – ułożenie warstw ścieralnych na wybudowanych już odcinkach dróg rowerowych po wschodniej stronie Puławskiej przy Goworka.
Zgodnie z ustaleniami z ZTM przystanek autobusowy w kierunku południowym został przeniesiony za skrzyżowanie z Rakowiecką. Dzięki temu autobusy jadące w tym kierunku zatrzymają się w jednym miejscu, a przejazd autobusów będzie łatwiejszy (brak konieczności zmiany pasa ruchu po obsłudze przystanku). Dzięki nowemu układowi przystanki będą rozmieszczone w sposób bardziej równomierny, a droga dojścia od strony zabudowy przy Rakowieckiej ulegnie skróceniu. Nie budujemy oddzielnej zatoki dla autobusów – autobusy zatrzymają się na trzecim, ogólnym pasie ruchu, który zaczyna się za skrzyżowaniem z Rakowiecką.
Chodnik zachodni na odcinku od Rakowieckiej do Olszewskiej zostanie uwolniony od parkujących samochodów (ustawiony będzie zakaz parkowania, pojawią się słupki). Efektywna przestrzeń dla pieszych względem stanu sprzed inwestycji i poprzedniej stałej organizacji ruchu ulegnie więc zwiększeniu. Chodnik na wysokości przystanku autobusowego będzie miał 3,24 m szerokości.
Po wschodniej stronie Puławskiej, w rejonie dawnego kina Moskwa, wykonawca – w ramach prac dodatkowych – wybuduje nowy odcinek drogi rowerowej – stanowiący pierwszy element przyszłej drogi rowerowej wzdłuż ul. Puławskiej. Rozwiązanie to jest uzgodnione z Zarządem Dróg Miejskich.
Trwają już roboty brukarskie przy nowym chodniku po stronie zachodniej ul. Puławskiej. Tu też pojawi się nowy, wcześniej nieplanowany odcinek drogi rowerowej z wyjazdem w ulicę Rakowiecką. Natomiast na południe od Rakowieckiej piesi korzystają już z nowego chodnika.
Zgodnie z deklaracją wykonawcy zachodnia jezdnia ul. Puławskiej w rejonie Rakowieckiej zostanie otwarta do końca września 2024 r. Okres wprowadzania zmienionej organizacji ruchu, w tym likwidacji tymczasowych przejazdów, wygrodzeń, oznakowania poziomego i pionowego, ma zostać wykorzystany przez wykonawcę do ułożenia warstwy ścieralnej (ostatniej) na jezdni wschodniej ul. Puławskiej. Termin wprowadzenia krótkotrwałej zmiany w organizacji ruchu jest w trakcie uzgadniania.
Już niebawem w rejonie ul. Rakowieckiej kierowcy będą mieli ponownie do dyspozycji dwie jezdnie ul. Puławskiej. W tym etapie nie zostanie jeszcze otwarty wylot z ul. Rakowieckiej – jak wynika z deklaracji wykonawcy, ma to nastąpić w połowie października. Wówczas możliwy będzie wyjazd z Rakowieckiej w prawo, w ul. Puławską (na razie bez przejazdu przez torowisko na wschodnią jezdnię Puławskiej i bez wjazdu w Rakowiecką od strony Puławskiej). Natomiast do końca października Budimex deklaruje ułożenie warstw ścieralnych na wybudowanych już odcinkach dróg rowerowych po wschodniej stronie Puławskiej przy Goworka.
za; Tramwaje Warszawskie
Odbudowa kompleksu pałaców Saskiego i Brühla oraz trzech kamienic przy ul. Królewskiej w Warszawie wynika z przyjętej przez Sejm i Senat RP ustawy z dn. 11 sierpnia 2021 r. (Dz.…
Strefa Płatnego Parkowania co do zasady jest dobra, co do działania, szczególnie w Warszawie, obliczona jest na wyłudzanie pieniędzy od zmotoryzowanych mieszkańców Warszawy. Jest to również narzędzie szantażu i nieograniczonych…
Mija 100 dni rządów aktywistów i jak na razie bilans poraża. Na Ochocie, jak donoszą nam mieszkańcy i ochoccy radni, miało dojść do wyłudzenia pieniędzy przez aktywistkę Glusmam, a na…