[PILNE] Wprowadzenie SPPN na Saskiej Kępie oznacza o kilkadziesiąt % mniej miejsc do parkowania

Wbrew temu co twierdzi Ratusz i posłuszne mu media, walka przeciw SPPN na Saskiej Kępie nie jest jeszcze zakończona. Do tego jest nadal szansa że posługujący się skserowanymi podpisami skompromitowani członkowie Rady Osiedla, odpowiedzą za swoje czyny. Przy okazji jak zwykle rzetelny profil NIE dla SPPN na Saskiej Kępie! pokazuje na konkretach patologię samych stref.

JAK „MANIPULUJE” ZDM – MIEJSC NIE WYSTARCZY NAWET DLA SAMYCH MIESZKAŃCÓW!

Teraz już jasno to widać, że na wielu ulicach Saskiej Kępy w wyniku wprowadzenia SPPN miejsc do parkowania będzie o kilkadziesiąt % mniej, a przy tym mniej nawet, niż naliczono „aut mieszkańców”.

Na „konsultacjach społecznych” SPPN w 2021 r. ZDM prezentował dane z „badań parkingowych”, z których wynikało, że na 2 „podobszarach”, na które obecnie podzielili Kępę, łączna liczba miejsc parkingowych to ponad 3,9 tys., a pojazdów mieszkańców naliczyli wówczas ok. 3,5 tys. Przedstawiciele ZDM zarzekali się też, że żadne miejsce „nie będzie likwidowane” przy urządzaniu SPPN, co jest oczywistym kłamstwem i bzdurą, bo „normy SPPN” są bardziej rygorystyczne, niż zasady ogólne Prawa o Ruchu Drogowym. Ponieważ na Kępie zamiana na ulice jednokierunkowe zaszła powszechnie w 2018 r., miejsc „brutto” MUSI być mniej w SPPN.

Niezależnie od tego, że badania z 2021 r. były zdaniem naszym oraz m.in. Rady Dzielnicy Praga Płd. niewiarygodne, aktualnie ZDM opublikował już nowe dane, które są „bliższe prawdzie”. Wynika z nich, że łącznie na obu „podobszarach” Kępy „miejsc w pasie dróg publicznych będzie ok. 2,2 tysiąca + ok. 620 dodatkowych miejsc tylko dla mieszkańców (na podstawie abonamentu)”. Jak by nie liczyć, przez 3 lata ZDM-owi tajemniczo wyparowały setki miejsc, a deficyt wg nich samych wyniesie kilkadziesiąt % !! Czy potrafią to wyjaśnić w poważny sposób, a nie poprzez kolejne manipulacje?

Przy okazji też „zapomnieli”, że:

– na czas remontu TŁ usunęli kilkadziesiąt aut spod wiaduktów oraz zlikwidowali miejsca na Wąchockiej jako ulicy dojazdowej do budowy – auta stamtąd parkują teraz dodatkowo na ulicach Kępy, a one w „badaniach” nie były w ogóle wzięte pod uwagę!

– na ulicach, którymi zarządza bezpośrednio ZDM, czyli np. Zwycięzców, Saskiej czy al. Waszyngtona przez ostatnie 3 lata po cichu i bez żadnych konsultacji JUŻ ZLIKWIDOWANO dziesiątki, o ile nie setki miejsc, które z kolei były wykazane w „badaniach” z 2021 r.

– a także, iż „czekają na realizację” projekty z Budżetu Obywatelskiego, zgłoszone przez naczelnych patoaktywistów z Kępy, których realizacja będzie oznaczała likwidację kolejnej masy miejsc parkingowych…

BILANS jest/ wkrótce będzie z pewnością JESZCZE GORSZY! Wprowadzenie SPPN jest planowane od 4 listopada, a ZDM póki co ignoruje fakt, że od grudnia 2023 r. uchwała o rozszerzeniu SPPN jest zaskarżona przed sądami administracyjnymi i sprawa NADAL SIĘ TOCZY!

Zostały w związku z tym złożone wnioski do sądu o WSTRZYMANIE wykonania uchwały, a ZDM wezwany również do tego samego. Jako że niszczenie naszych ulic, oznakowywanie, osłupkowywanie oraz montaż parkomatów ma kosztować wiele milionów złotych, wprowadzenie siłowe SPPN wbrew woli większości mieszkańców grozi nie tylko dewastacją infrastruktury i likwidacją miejsc parkingowych, ale też narażeniem mienia o wielkiej wartości.

 



 

Dlatego apel do Państwa:

nie dawajcie sobie wmówić i dementujcie kłamstwa, że SPPN „nie likwiduje miejsc”, liczby mówią same za siebie; dokumentujcie zmiany na ulicach – likwidację miejsc tam, gdzie były legalne itd., instalację parkomatów, zwłaszcza jeśli np. zwężają światło chodnika – i wrzucajcie zdjęcia pod postami w naszej grupie. Może to posłużyć jako dodatkowy materiał dowodowy dla sądu; i trzymajcie kciuki za sprawę przed sądami administracyjnymi… bo walka z urzędnikami i patoaktywistami szkodzącymi mieszkańcom trwa!

Portal Warszawski. O krok do przodu

Wspieraj niezależne warszawskie media.

Dzięki Tobie możemy pełnić naszą misję

Konto do wpłat: 61102049000000890231388541

w tytule wpłat: Darowizna

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły