[KOMENTARZ] Most po prawej stronie będzie 3 razy tańszy od warszawskiej kładki!
Tak ma wyglądać nowy most nad Narwią, który połączy gminę Rząśnik z gminą Rzewnie i powiaty wyszkowski z makowskim. Realizacja rozpocznie się w tym roku. Planowany most łączący Lubiel Nowy i Nowe Łachy po obydwu stronach Narwi ma 600 mb długości łącznie z drogami dojazdowymi (sam obiekt mostowy 250 mb.) – czytamy na stronach Rynek Infrastruktury.
Dane mostu
Inwestycja powstanie pomiędzy miejscowościami Nowe Łachy w powiecie makowskim z miejscowością Nowy Lubiel w powiecie wyszkowskim. Obecnie komunikacja przez Narew odbywa się w tym miejscu z wykorzystaniem przeprawy promowej. Inwestycję wspólnie realizują powiaty makowski i wyszkowski, a także gminy Rząśnik i Rzewnie. Niedawno inwestycja uzyskała dofinansowanie z budżetu województwa mazowieckiego, który przyznał na ten cel 40 mln zł, tj. 80 proc. szacowanej wartości przedsięwzięcia.
Liderem projektu jest gmina Rzewnie i to ona ogłosiła przetarg na wybór wykonawcy. W ramach inwestycji wybudowany ma być nowy most nad Narwią wraz z dojazdami do istniejących dróg. W ramach budowy dróg dojazdowych prace obejmą ul. Narwiańskiej w miejscowości Nowy Lubiel i drogi nr 2122W w miejscowości Łachy Włościańskie.
Planowany most ma mieć konstrukcję podwieszaną. Skrajne przęsła będą wykonane jako belkowe żelbetowe, natomiast przęsło nurtowe zostanie wykonane jako stalowy dźwigar zespolony z żelbetową płytą pomostu. Przęsła zostaną podwieszone do dwóch pylonów znajdujących się przy brzegu rzeki. Całkowita długość konstrukcji to 244 m, w tym ok. 150 m to ustrój sprężony i nieco ponad 94 m ustrój zespolony stalowo-betonowy. Na moście do dyspozycji użytkowników będą dwa pasy ruchu o szerokości 3 m każdy, a także ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 m. Roboty budowlana maja trwać nie dłużej niż 36 miesięcy. Oferty zainteresowanych wykonawców poznamy 3 kwietnia.
KOMENTARZ
Jak słusznie zwrócił uwagę dziennikarz Marcin Naskręt, że jedna rzecz zwala z nóg. Obiekt po lewej kosztował (jak na razie) 152 mln zł i w zasadzie to atrakcja – żadnego poważnego znaczenia transportowego. Natomiast most drogowy, który ma skrócić podróże kilkadziesiąt minut będzie kosztować 50 milionów złotych!