Zbliża się termin składania wniosków o refundacje za prace przy zabytkach wykonane i rozliczone w 2023 r. O refundacje kosztów remontu można się ubiegać, gdy obiekty są wpisane do rejestru zabytków lub ujęte w gminnej ewidencji zabytków (GEZ).
Jak złożyć wniosek?
Możecie Państwo złożyć wniosek w formie:
1. Papierowej
– w siedzibie Biura Stołecznego Konserwatora Zabytków przy ul. Nowy Świat 18/20,
– wysłać pocztą (liczy się data wpływu do urzędu, a nie data nadania).
lub
2. Elektronicznej
– za pośrednictwem platformy Moja Warszawa dostępnej pod adresem
Aby złożyć wniosek przez internet musicie je Państwo uwierzytelnić Profilem Zaufanym.
W przypadku, gdy wniosek składa pełnomocnik wnioskodawcy lub jeden z członków zarządu, (np. wspólnoty mieszkaniowej) musi on posiadać i dołączyć w systemie ważne pełnomocnictwa.
Sprawdź czy wniosek jest kompletny
Prosimy zwrócić szczególną uwagę na to, aby w składanych dokumentach niczego nie brakowało. Gdy nie ma w nich załączników wniosek otrzyma niższą liczbę punktów. Niekompletne dokumenty także utrudniają, a nawet uniemożliwiają, merytoryczną ocenę wniosku.
Najczęściej w dokumentach brakuje:
– zdjęć w formie elektronicznej (jpg),
– dokumentacji powykonawczej,
– dziennika budowy,
– szczegółowego kosztorysu powykonawczego na KNR.
Aby ułatwić Państwu skompletowanie wszystkich wymaganych dokumentów, zachęcamy do skorzystania z tabeli załączników na końcu formularza wniosku (część IV).
Formularz wniosku
W przypadku zabytków w GEZ wymagana jest opinia Stołecznego Konserwatora Zabytków. Opinia ta zawiera informacje, czy wykonane prace są zgodne z uchwałą dotacyjną i czy kwalifikują się do udzielenia dotacji. Sporządzenie opinii trwa około miesiąca.
W tym roku wnioski przyjmowane są od 2 do 30 kwietnia. Liczy się data ich wpływu do urzędu. Prosimy o dotrzymanie terminu, bowiem wniosków, które wpłyną po 30 kwietnia 2024 r. nie będziemy mogli rozpatrzyć.
Portal Warszawski