Mieszkańcy Ochoty przeciwni Tempo 30 – przygotowali swój własny projekt

Jak informuje Informator Ochoty i Włoch mieszkańcy dzielnicy postanowili wnieść pod obrady Rady Dzielnicy stanowisko w sprawie tworzenia Strefy Tempo 30. Wyrażają oni w nim poważne wątpliwości co do skutków wprowadzenia tego drastycznego nakazu.

Pod propozycją stanowiska podpisało się dosłownie przez kilka dni ponad 800. mieszkańców Ochoty

Autorzy tego dokumentu stwierdzają, że:

1. Wprowadzenie strefy Tempo 30 jedynie poprzez zmiany w oznakowaniu pionowym nie daje pewności co do właściwej interpretacji organizacji ruchu przez kierowców i skuteczności tego rozwiązania.

2. Wprowadzenie strefy Tempo 30 poprzez zmiany w oznakowaniu pionowym spowoduje trudności w egzekwowaniu przepisów (jedyną metodą będzie karanie kierowców na podstawie pomiarów prędkości – trudne do realizacji na drogach lokalnych i dojazdowych).

3. Skuteczne ograniczenie prędkości pojazdów generuje kosztowne zmiany w geometrii drogi lub infrastruktury uspokajającej ruch jak progi zwalniające, wyniesione przejścia i skrzyżowania, lokalne zawężenia, szykany lub wyspy kanalizujące.

4. Wprowadzenie skutecznych rozwiązań uspokajających ruch spowoduje problem w poruszaniu się pojazdów komunikacji miejskiej.

5. Konieczność wyraźnego zaakcentowania (poza znakami) granic strefy Tempo 30 np.: poprzez szeroki próg zwalniający, co również generuje koszty.

6. Brak zapewnionych pełnych środków na realizację spowoduje chaos przy etapowym wprowadzaniu strefy Tempo 30.

7. Wprowadzenie strefy Tempo 30 może spowodować wydłużenie czasu przejazdu komunikacji miejskiej i zniechęci pasażerów do transportu zbiorowego.

8. Wprowadzenie strefy Tempo 30 powinno zostać poprzedzone badaniami i analizami, które potwierdzą zasadność wprowadzenia strefy, jej zakresu i wyposażenia Prawidłowa analiza potrzeby wprowadzenia strefy Tempo 30 powinna zostać przeprowadzona po czasie potrzebnym do oceny obecnie funkcjonującej organizacji ruchu.

Na najbliższej sesji Rady Dzielnicy Ochota (8 marca 2023 r. o godz. 17.00 w Urzędzie Dzielnicy Ochota, ul. Grójecka 17a) radni rozpatrzą ten projekt jak również wysłuchają informacji przedstawiciela Biura Zarządzania Ruchem Drogowym na temat przygotowania przebiegu i wyniku konsultacji społecznych w sprawie strefy Tempo 30.

Komentarz

Mieszkańcy Ochoty zostali oszukani przez Zarząd Dróg Miejskich w czasie projektowania strefy płatnego parkowania. Rozmawiano z nimi, prowadzono wspólne projekty organizacji sppp, sam naczelnik Lejk obiecywał, że wysłucha głosu mieszkańców, po czym zrobił dokładnie odwrotnie. Dziś mieszkańcy Ochoty wiedzą, że muszą być czujni i pilnować swoich spraw, tym bardziej że zdecydowana większość zrozumiała w praktyce, że sppn zabrała im masę miejsc do parkowania.

ZDM nie jest instytucją wiarygodną i straciła wotum zaufania mieszkańców, a kierownictwo tej instytucji już dawno powinni złożyć rezygnację z pełnionych funkcji.

Saska Kępa, Ochota, trochę Praga Północ – kiedy następne dzielnice się obudzą i zaczną walczyć o swoją wolność?

Portal Warszawski

Wspieraj niezależne warszawskie media.

Dzięki Tobie możemy pełnić naszą misję

Konto do wpłat: 61102049000000890231388541

w tytule wpłat: Darowizna

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły