Przewidujemy uruchomienie dwóch linii autobusowych, przejazd każdą z nich zajmie ok. 50 minut. Wstępne wyznaczenie tras (załącznik graficzny w komentarzu) zostało opracowane tak, aby możliwie najskuteczniej skomunikować te miejsca i rejony Otwocka, przez które obecnie nie przebiega żadna inna trasa, a także wobec których operator linii prywatnych nie daje gwarancji, że będą funkcjonowały od dnia 1 stycznia 2023 r. Tyczy się to m.in. Mlądza, Świdra, Ługów czy osiedla „Morskie Oko”. Uruchomienie komunikacji miejskiej jest też kolejnym ważnym elementem rozwoju Otwocka, wpisującym się w działania podkreślające rekreacyjno-turystyczne walory naszego miasta – czytamy na stronie prezydenta Otwocka, Jarosława Margielskiego.
Tabor będzie składał się z 3 autobusów
Przejazdy będą bezpłatne – braliśmy pod uwagę wprowadzenie choćby minimalnych opłat za przejazd, lecz paradoksalnie wiązałoby się to z niewspółmiernie dużymi kosztami dla miasta (kasy, infrastruktura towarzysząca, systemy opłat i weryfikacji, dodatkowe etaty, itd.). Wobec tego zasadność wprowadzania opłat jest wątpliwa.
W ubiegłym tygodniu Rada Miasta Otwocka podjęła stosowną uchwałę, zabezpieczając środki finansowe na zakup taboru, a dziś został ogłoszony przetarg na zakup autobusów.
Portal Warszawski