Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej, która posłuży do modernizacji ostatniej kondygnacji parkingu P+R Metro Młociny. Wykonawca będzie miał 250 dni na wykonanie prac oraz uzyskanie pozwolenia na budowę.
Parking wielopoziomowy P+R Metro Młociny działa od 2008 roku
Po kilkunastu latach użytkowania ostatnia kondygnacja, będąca jednocześnie zadaszeniem obiektu, wymaga generalnego remontu. Podobne prace zostały już wykonane przez ZTM na poziomach 1. i 2. w latach 2018-2020, co przyczyniło się do poprawy bezpieczeństwa obiektu, jak również podniosło jego estetykę.
Remont chcemy wykorzystać do wybudowania mikro instalacji fotowoltaicznych, które zasilą instalacje elektryczne całego Węzła Komunikacyjnego Młociny. Nad częścią miejsc parkingowych powstaną estetyczne zadaszenia, wzorowane na konstrukcjach przewidzianych w równolegle prowadzonym przez ZTM projekcie EKO-Połczyńska, a na zadaszeniach zostaną zamontowane panele fotowoltaiczne. W 2021 roku wykonaliśmy koncepcję architektoniczną, która pozwoliła nakreślić dalsze kierunki inwestycji – czytamy na stornie Zarządu Transportu Miejskiego.
Dokumentacja projektowa będzie się składała z dwóch części – druga będzie zawierała wskazania do planowanej wymiany wszystkich opraw oświetleniowych na energooszczędne LED i wdrożenie inteligentnych systemów zarządzających, pozwalających na optymalizację czasu świecenia i jego natężenia. Dzięki takim działaniom, Miasto może zaoszczędzić nawet 60 proc. energii elektrycznej, zużywanej dotychczas na oświetlenie Węzła.
Działania proekologiczne
Jednocześnie na etapie projektowym zostaną rozważone dodatkowe działania proekologiczne. Planowana jest instalacja magazynu energii przechowującego energię wyprodukowaną ze słońca oraz montaż pompy ciepła wspomagającej ogrzewanie i chłodzenie w Punkcie Obsługi Pasażera, który mieści się na dworcu autobusowym Młociny.
Zakończenie inwestycji przewidziane jest w 2023 roku.
za; Zarząd Transportu Miejskiego
Portal Warszawski