Wspaniały efekt! Tak prezentuje się lokomotywa spalinowa ST44-001 po renowacji
Prace polegały m.in. na piaskowaniu, uzupełnieniu brakującego poszycia, konserwacji kabin maszynisty oraz przedziału silnikowego, zabezpieczeniu antykorozyjnym, naniesieniu warstw malarskich zgodnych z oryginalną malaturą oraz zabezpieczeniu warstwą antygraffiti – czytamy na stronie Stacja Muzeum.
Stacja Muzeum
To samorządową instytucją kultury, wpisaną do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego. Została powołana wspólnie przez Samorząd Województwa Mazowieckiego i Polskie Koleje Państwowe S.A. Stacja Muzeum przejęła zbiory po zlikwidowanym z dniem 31 marca 2016 r. Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Obecną siedzibą Stacji jest dawny dworzec Warszawa Główna Osobowa, znajdujący się przy ul. Towarowej 3, w pobliżu Placu Zawiszy, na styku trzech warszawskich dzielnic: Woli, Śródmieścia i Ochoty.
Lokomotywa spalinowa ST44-001
została zbudowana w 1965 r. w Fabryce Lokomotyw w Ługańsku (ZSRR). Otrzymała nr fabryczny 053. Była to jedna z czterech pierwszych lokomotyw serii ST44 z partii informacyjnej, dostarczonych dla PKP. Przez cały przebieg służby była związana z węzłem warszawskim. Rozpoczęła służbę w lokomotywowni Warszawa Odolany, zakończyła ją w Zakładzie Taboru Warszawa. Została skreślona z inwentarza PKP 1 września 1998 r. i przekazana do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.