[NASZ NEWS] Odbudowa Pałacu Saskiego pod znakiem zapytania
Odbudowa kompleksu pałaców Saskiego i Brühla oraz trzech kamienic przy ul. Królewskiej w Warszawie wynika z przyjętej przez Sejm i Senat RP ustawy z dn. 11 sierpnia 2021 r. (Dz.…
W związku z potrzebą jawności w strukturach miejskich, wysłaliśmy do Prezydenta m. st. Warszawy bardzo ważne i konkretne pytania. Spowodowane jest to tym, że biuro prezydenta odmawia czytelnikom odpowiedzi na wątpliwości, które muszą być ze wszech miar wyjaśnione. Niestety, odpowiedzi ratusza są szokujące. Albo pisał, że to były tylko spotkania robocze, Pisali też, że nie sporządzali z nich ŻADNYCH DOKUMENTÓW. Pełnomocnicy biorą latami publiczne pieniądze, a w sumie nie wiadomo co robią. To sytuacja nieakceptowalna i nadająca się do rzetelnej kontroli.
Zgodnie z prawem zawartym z art. 61 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej o treści: „Obywatel ma prawo do uzyskiwania informacji o działalności organów władzy publicznej oraz osób pełniących funkcje publiczne. Prawo to obejmuje również uzyskiwanie informacji o działalności organów samorządu gospodarczego i zawodowego, a także innych osób oraz jednostek organizacyjnych w zakresie, w jakim wykonują one zadania władzy publicznej i gospodarują mieniem komunalnym lub majątkiem Skarbu Państwa.”
Jak również zgodnie z art. 2 ust. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej: „Od osoby wykonującej prawo do informacji publicznej nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego.”
Zgodnie ze szczególnie istotnymi informacjami dla interesu publicznego (art. 3 ust 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej) motywujemy swój wniosek jako chęć uczynienia z otrzymanej odpowiedzi przetworzonej użytku dla dobra wspólnego w taki sposób, który nie jest dostępny dla każdego posiadacza informacji publicznej prostej. Wykorzystane informacje pozwolą na poprawę wizerunku, rozpropagują w szeroko rozumianym społeczeństwie ideę utworzonych stanowisk, oraz mogą zdecydowanie polepszyć pracę Pełnomocników.
Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz.U. nr 112, poz. 1198) zwracamy się w trybie art. 10 ust. 1 tejże ustawy z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej dotyczącej kwalifikacji Pana pełnomocników, i ich roli w miejskim ratuszu.
Przypominamy, że do wewnętrznego obiegu po każdym spotkaniu, nawet roboczym (czy w moim wypadku operacyjnym), funkcjonariusz publiczny ma obowiązek sporządzenia notatki służbowej do wewnętrznego obiegu.
1. Ilu na dzień 4 kwietnia 2022 r. Prezydent m. st. Warszawy posiada Pełnomocników?
2. Prosimy o podanie z imienia i nazwiska obecnie pełniących obowiązki Pełnomocników.
3. Prosimy o podanie daty od kiedy Pełnomocnicy pełną swoją funkcję.
4. Prosimy o podanie wykształcenia każdego z Pełnomocników.
5. Prosimy o wskazanie jakie stanowiska poza pełnieniem funkcji Pełnomocnika pełnią te osoby w strukturach budżetowych miejskich spółek, dzielnicach, spółkach zależnych od m. st. Warszawy.
6. Prosimy o podanie stawek wynagrodzenia Pełnomocników na przestrzeni ostatnich 3 lat.
7. Prosimy o o podanie informacji jakie środki z Budżetu miasta lub innych źródeł miejskich przeznaczane są na ewentualne biura Pełnomocników na przestrzeni ostatnich 3 lat.
8. Prosimy o wskazanie ilości osób które zatrudnione są przez ewentualne biura Pełnomocników.
9. Prosimy o wskazanie środków przeznaczonych na prowadzenie biur na przestrzeni ostatnich 3 lat.
10 .Prosimy o wskazanie czy Pełnomocnicy oraz ich biura dysponują samochodami służbowymi, laptopami, telefonami komórkowymi. Jeśli tak to w jakiej ilości.
11. Prosimy o informację czy Pełnomocnicy są zobowiązani składać raporty ze swojej działalności. Jeśli tak, to komu te raporty są składane.
12. Prosimy o informację ile razy każdy z Pełnomocników od czasu wyboru na Prezydenta m. st. Warszawy Rafała Trzaskowskiego spotykał się ze swoim przełożonym.
13. Czy z takich spotkań prowadzone były jakiekolwiek pisemne notatki, wnioski.
14. Czy na spotkaniach z Pełnomocnikami były sporządzane pisemne wytyczne co do dalszej ich pracy.
15. Prosimy o podanie szczegółowych wytycznych zakresu praw i obowiązków, zakresu działalności pracy Pełnomocników.
16. Prosimy o podanie informacji kto kontroluje pracę Pełnomocników.
17. Jeśli takie kontrole były prowadzone prosimy o podanie informacji o datach kontroli oraz o ich wnioskach.
W przypadku odmowy udostępnienia informacji publicznej prosimy w formie decyzji administracyjnej. W uzasadnieniu decyzji prosimy wskazać: imiona, nazwiska i funkcje osób, które podjęły decyzję o odmowie udostępnienia żądanych informacji, oznaczenie podmiotów, ze względu na których dobra wydano decyzję o odmowie udostępnienia informacji.
Wierzymy, że Prezydent Rafał Trzaskowski jest za jawnością działania swoich urzędów, i w ciągu miesiąca wrócimy z odpowiedziami.
ActivistWatch, Portal Warszawski
Odbudowa kompleksu pałaców Saskiego i Brühla oraz trzech kamienic przy ul. Królewskiej w Warszawie wynika z przyjętej przez Sejm i Senat RP ustawy z dn. 11 sierpnia 2021 r. (Dz.…
Strefa Płatnego Parkowania co do zasady jest dobra, co do działania, szczególnie w Warszawie, obliczona jest na wyłudzanie pieniędzy od zmotoryzowanych mieszkańców Warszawy. Jest to również narzędzie szantażu i nieograniczonych…
Mija 100 dni rządów aktywistów i jak na razie bilans poraża. Na Ochocie, jak donoszą nam mieszkańcy i ochoccy radni, miało dojść do wyłudzenia pieniędzy przez aktywistkę Glusmam, a na…