1 kwietnia 1930 r – PLL LOT uruchomiły pierwsze połączenie międzynarodowe
Historia LOT-u rozpoczęła się 29 grudnia 1928 roku. Wtedy to z połączenia prywatnych przewoźników Aerolot, Aero oraz Śląskiego Towarzystwa Lotniczego powstały „Linje Lotnicze LOT”.
Pierwsze destynacje
Pierwszym zagranicznym połączeniem była trasa Warszaw-Bukareszt, Rumunia, realizowane od 1.04.1930r., z Lotniska Mokotów, dokładnie Pole Mokotowskie. Trasa etapowa Warszawa-Lwów-Czerniowiec-Bukareszt. olejne miasta, do których zaczęły docierać samoloty PLL LOT to; Ateny, Bejrut, Helsinki. W 1930r. Polskie Linie zostają przyjęte do IATA – Stowarzyszenia Międzynarodowego Transportu Lotniczego.
Pierwszy rozkład lotów składał się z arkusza papieru z wyrysowaną krajową siatką połączeń, podanymi dniami, godzinami startów i lądowań oraz typami samolotu, jaki obsługiwał dane połączenie. Pierwsza flota liczyła niewiele ponad 20 samolotów, które obsługiwały głównie loty wewnątrz kraju.
Wcześniej zaś, l listopadzie 1929r. ogłoszono konkurs na znak graficzny dla nowej firmy. Wygrał projekt artysty plastyka z Warszawy, Tadeusza Gronowskiego (wychowanek paryskiej École supérieure des Beaux-Arts), który przedstawia stylizowanego żurawia. W 1931r. ten znak graficzny został oficjalnie uznany za godło firmy i jest nim do chwili obecnej. Jest to najstarszy cywilny symbol lotniczy na świecie. Logo było na tyle ponadczasowe, że dopiero po blisko 50 latach zostało delikatnie zmienione przez duet Romana Duszka i Andrzeja Zbrożka, których zadaniem było stworzenie pierwszego w Polsce kompleksowego systemu identyfikacji wizualnej – właśnie dla LOT-u.
W latach 70-tych narodziło się nasze białe malowanie, a na nim umieszczony w przedniej części kadłuba – napis LOT, pisany kursywą pochyloną w prawą stronę. Wtedy też do naszej floty dołączyły samoloty, którymi zaczęliśmy latać znacznie dalej, poza granice Europy. Pod koniec lat 70—tych lataliśmy już po całym świecie – między innymi do Nowego Jorku, Toronto i jeszcze dalej – na Daleki Wschód. Swój pierwszy najdłuższy rejs odbyliśmy w 1988 roku – z Warszawy do Singapuru. W tamtym czasie staliśmy się pierwszym przewoźnikiem w krajach Europy Środkowo-Wschodniej eksploatującym amerykańskie Boeingi. W lata 90-te wkroczyliśmy mając w naszej flocie już trzy amerykańskie Boeingi 767-300 ER.
Według raportu IATA z 1994 roku, zostaliśmy uznani za linię lotniczą dysponującą najmłodszą flotą powietrzną wśród wszystkich linii lotniczych na świecie! Pod koniec lat 90-tych odnotowaliśmy największą w historii liczbę przewozów czarterowych. Wykonywaliśmy jeszcze więcej rejsów dziennie – dzięki zakupowi regionalnych odrzutowców typu Embraer ERJ-145. W rok 2000 wkroczyliśmy bardzo dynamicznie – powiększając naszą flotę aż o 11 nowych samolotów. Była to największa dostawa w ciągu jednego roku w historii naszej firmy!
Pierwszymi używanymi samolotami były Junkers F.13 (15 sztuk) i Fokker F.VIIa/1m (6 sztuk). Samoloty Junkers F.13 służyły w PLL LOT do 1936r.. Samolotów Fokker F.VIIa/1m w PLL LOT było łącznie 11 sztuk.