[TYLKO U NAS] Kim jest i komu służy A. Furgalski, już nie tylko specjalista ds. transportu i infrastruktury ale i lotnictwa!

Znów jest głośno o Adrianie Furgalski z TORu.  Wprowadzał ludzi w błąd wypowiadając się o CPK, promował zwężenia w Warszawie prezentując fałszywe dane. Teraz jest jeszcze zabawniej bo Furgalski wypowiada się jako ekspert w zakresie lotnictwa, a media w tym Polsat go tak traktuje, jak eksperta. To kolejny przykład szkody jaką wyrządzają media głównego nurtu. Po raz kolejny jesteśmy zmuszeni przypomnieć nasz artykuł z lipca 2021 roku, który ma już wielomilionowe odsłony i po raz kolejny warto zadać pytanie; kim jest i komu służy Furgalski?

Kim jest Furgalski?

Przypominamy nasz artykuł z lipca 2021 roku i śledztwo portalu ActivistWatch.

To „jedna z najbardziej wpływowych osób w gospodarce”. Popatrzmy sobie zatem na karierę i dokonania tego dobrego znajomego aktywistów. To…politolog, a dokładnie absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.

W latach 1998-2000 pracował wspólnie z Tadeuszem Syryjczykiem w Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej. (miał 22-24 lata) Później doradzał dyrektorowi naczelnemu Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” w zakresie reformy strukturalnej (miał 24-25 lat). Wcześniej zajmował się polityką.

Na początku w Unii Wolności, gdzie m.in. pełnił funkcje członka Zarządu Krajowego UW i p.o. rzecznika prasowego. W latach 2003–2005 pracował w zespole Przewodniczącego Klubu Parlamentarnego PO Jana Rokity nad dokumentem „Państwo dla Obywateli – plan rządzenia 2005-2009” w kwestiach związanych z reformą kolei i budową dróg. W latach 2001-2003 członek Zarządu Krajowego Unii Wolności, p.o. rzecznika prasowego (miał 25-27 lat). Następnie w latach 2003-2005 (miał 27-29 lat) doradzał Platformie Obywatelskiej (ekspert Jana Marii Rokity).

Jest jednym z autorów programu PO w zakresie transportu

Od 2004 (miał 28 lat) pracuje jako dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych „TOR”. Zajmuje się analizą funkcjonowania rynku kolejowego, drogowego i lotniczego. Politolog zajmuje się transportem szeroko rozumianym! Autor licznych publikacji prasowych oraz stały komentator prasowy i telewizyjny spraw z zakresu transportu. Jest przewodniczącym Rady Nadzorczej ZNTK Łapy, który plajtował w 2009 r.

 
Wcześniej też był ekspertem od homoseksualizmu. /sic!/
 
Jak widzimy obecnie jest to wybitny politolog – specjalista transportu.
 
No i teraz zrobi się ciekawiej:
 

Adrian Furgalski związany z Grupą TOR od 2004 roku. Najpierw jako dyrektor w ZDG TOR, od 2013 r. członek zarządu a od 2014 roku jako wiceprezes zarządu. W 2014 roku został wybrany na przewodniczącego największego w Polsce związku pracodawców rynku transportu szynowego – Forum Kolejowe Railway Business Forum.

Zespół Doradców Gospodarczych TOR jest jedną z wiodących polskich firm doradczych. Specjalizuje się w usługach obejmujących dynamicznie zmieniające się obszary; od infrastruktury transportowej i przesyłowej poprzez kolej oraz systemy transportu publicznego aż po zarządzanie ruchem po-wietrznym i zagadnienia związane z przestrzenią miejską. W skład Grupy TOR wchodzą spółki Zespół Doradców Gospodarczych TOR, TOR Media, TOR Certyfikacje, TOR Audytor oraz KomunikaTOR, a także piony biznesowe TOR Konferencje, TOR Wydawnictwo. Zespół Doradców Gospodarczych TOR jest wydawcą portali Rynek Kolejowy, Transport Publiczny, Rynek Infrastruktury oraz Rynek Lotniczy a także miesięcznika Rynek Kolejowy.

Coś Państwu mówią tytuły?
 
lub
 
 
Zapewne znamy pokrzykującego Czajkowskiego, który fałszuje podpisy ludzi z MJN, o czym milczą wszystkie tzw. wolne media..
 
 

„Tak nazywa się aplikacja kolejowa, dzięki której można sprawdzić rozkład jazdy i kupić bilet – w tym także na przejazd z przesiadką, pociągami różnych przewoźników. To miała być główna zaleta tego rozwiązania. Podzielona na wiele spółek kolej,  to dla wielu podróżnych spore utrudnienie, zwłaszcza jeśli chcemy się przesiadać. – Koleo to w 100 proc. polskie przedsięwzięcie, które nie jest oparte na żadnej zagranicznej licencji”podkreśla Kuba Czajkowski, szef firmy Astarium, która wymyśliła platformę Koleo.

 
Pomysł został doceniony przez Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, która w 2013 r. przyznała start-upowi dotację w wysokości 750 tys. zł.”
 
Ale wróćmy do politologa Furgalskiego i doradztwa TOR. Tu Adrian Furgalski ma sporo do powiedzenia:
 
O zwężaniu Al. Jerozolimskich:
 
 
 
 
Jak widać wszędzie go pełno.
 
TOR również jest organizatorem konferencji.
 
 
 
 

Kolejny „ekspert”, tym razem Furgalski, który nie rozróżnia wartości projektu od kosztu dla budżetu. I tak codziennie trzeba marnować czas na wyjaśnianie niewiedzy lub manipulacji. Gratulacje FurgalskiBlog, nagroda za manipulację/niewiedzę. Szkoda, że nie powiedział Pan, że do 2030 r. wartość wszystkich inwestycji to 155 mld zł, ale koszt dla budżetu państwa to tylko 66 mld zł. Ale żeby to wiedzieć trzeba umieć zinterpretować pozycje w tabelce, a nie brać tylko sumę. A po 2030 145 mld zawiera także finansowanie z UE, więc koszt dla budżetu to może być nawet mniej niż połowa tej kwoty, ale tu znowu potrzeba trochę finezji żeby to zrozumieć. Gratulacje. Gratuluję otrzymanej porządnej dawki wiedzy tvn24 Masakra, codziennie to samo. Zadziwiające, że ta sama manipulacja tymi liczbami jak nie w GW to w tvn24, że Wam nie wstyd tak ludzi wprowadzać w błądAndrzej Banucha, 4 grudnia, portal X, 2023 rok.
 
 
 
 

 

 

I kogo m.in. widzimy w roku 2018?

Samych znajomych jak mawia pewien aktywista z końca listy: Renata Kaznowska, Wiceprezydent m. st. Warszawy Łukasz Franek, Zastępca Dyrektora ds. Transportu, Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, Michał Lejk Zastępca Naczelnika Wydziału Parkowania, Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie, Hubert Mazur Stowarzyszenie Kraków Miastem Rowerów, Hubert Barański, Prezes Zarządu, Fundacja Normalne Miasto Fenomen, Jacek Grunt-Mejer, Pełnomocnik prezydenta ds. rewitalizacji, Urząd Miasta st. Warszawy, Agnieszka Krzyżak-Pitura, Prezeska Zarządu, Fundacja Rodzic w Mieście, Wojciech Bartelski, Prezes Zarządu, Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o Witold Urbanowicz, Redaktor prowadzący, Transport-Publiczny.pl,  Robert Buciak, Prezes Zarządu, Federacja Piesza Polska – o nim niebawem seria aktykułów. Mistrz wyciągania niebywałej kasy, meandrujący między PO (samorząd) i PiS (administracja państwowa) – znąjący się też na wszystkim, ale czy my wiemy jaka jest jego rola…i temu się przyjrzymy.

Kongres TOR Czystego Powietrza w 2021:
 
 

Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego, dr Justyna Glusman, Dyrektor Koordynator ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni, Urząd m.st. Warszawy, Piotr Siergiej Polski Alarm Smogowy, Bartosz Piłat, Ekspert Instytutu Ekonomii Środowiska / Polski Alarm Smogowy, Barbara Jędrzejczyk Wiceprzewodnicząca, Miasto Jest Nasze,  Agnieszka Kłąb, Zastępca Dyrektora Biura Administracji Spraw Obywatelskich, Urząd m.st. Warszawy. Jak widać i aktywiści, politycy i politolog trzymają się dość mocno.

 

A na koniec, opinia profesora

Wiceminister Infrastruktury Juliusz Engelhardt: – Adrian Furgalski jest typowym produktem autokreacji, autopromocji. Parafrazując jego własne wyrażenie, jest on autowydmuszką. Wypromował się w prasie, w niej zaczął funkcjonować jako wybitny ekspert, znawca problemów wszelkich. Często przedstawia się jako ekspert Platformy Obywatelskiej. I tak się wykreował, wypowiadając się dla prasy na każdy temat: autostrady, lotniska, kolejnictwo, transport samochodowy.Nie wiem, czy na temat portów morskich się wypowiada. Zawsze jest przedstawiany jako ekspert. Dla mnie ekspert musi spełnić pewne kryteria. Jeżeli w jakiejś dziedzinie transportu, to powinien mieć wykształcenie w tej dziedzinie, albo inżynierskie, albo – ekonomiczne. A pan Furgalski jest politologiem. Po drugie, powinien mieć jakieś doświadczenie zawodowe w tej specjalności, powinien ją uprawiać – być np. menedżerem. Dyrektor TOR nigdy w transporcie nie pracował, był tylko asystentem ministra Tadeusza Syryjczyka. Po trzecie, mógłby mieć doświadczenie naukowo-badawcze. Weźmy mój przykład: ja jestem ekonomistą transportu i pracuję w tej branży 31 lat. Wciąż studiuję tę branżę i jeszcze wszystkich problemów nie poznałem, choć jestem profesorem uniwersytetu. A pan Furgalski? Dla mnie opinie pana Furgalskiego to są plewy, mało poważne i mało kompetentne wypowiedzi, natomiast łatwe publicystycznie, rzucane pod media, często niesprawdzone.”

Kogo Wam to przypomina?? Jakie osoby??

 
Juliusz Engelhardt mówi:
 

TOR znam od jego powstania. Jest to firma biznesowa, której celem jest zarabianie pieniędzy. TOR przez lata swojego funkcjonowania usiłował skupić wokół siebie pewną grupę ekspertów. Również ja kiedyś do tej grupy należałem. Zwrócił się do mnie Klimkiewicz, znamy się jeszcze z czasów, gdy był dyrektorem „Warsu”, o opinię, którą – jako podwykonawca – opracowałem i na tym moja współpraca z TOR się skończyła. Dzisiaj działalność TOR nastawiona jest na pozyskiwanie kontraktów na usługi doradcze, różnego rodzaju opracowania itd. No i z tym jest kłopot. Po pierwsze TOR nie dysponuje kadrą, która by mogła takie usługi świadczyć. Usiłuje ciągle przyciągnąć jakichś ekspertów, jakichś byłych funkcjonariuszy, dyrektorów, kilku – zatrudnia. Ale nie są oni zdolni do realizacji większych, poważnych opracowań.

Jeśli już robią jakieś analizy i projekty, to na ogół wykonują je przy pomocy ludzi z zewnątrz. Sami są zdolni co najwyżej do publicystyki. I do tego służy cały ten lobbing, taka działalność publiczna, takie kreowanie się na ekspertów w branży, jak czyni to Adrian Furgalski”.

 

Ratowanie LOTu nie ma sensu

 

 

 

</

 

 

a>

 
 
 
 
 
 
 
Zadajmy sobie pytanie – komu służy Pan Furgalski?
 
 
Portal Warszawski. O krok do przodu

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły

Portal-Warszawski