Ul. Puławska jest kluczowo istotną arterią komunikacyjną miasta dla mieszkańców Mokotowa, Ursynowa, Wilanowa i południowej części aglomeracji Warszawy – można szacować, że jest to najważniejsza ulica dojazdowa do centrum dla około 250.000 mieszkańców Warszawy i kolejnych 200.000 obywateli niebędących mieszkańcami miasta, ale pracujących w Warszawie.
Uzasadnienie merytoryczne dla zwężania nie istnieje
W szczególności nie ma żadnych dowodów na to, że działanie tego rodzaju nie zwiększy i tak poważnych problemów z przemieszczaniem się w mieście. Można mieć pewność, że problemy takie zwiększą się. Działania dotyczące zwężania ulic i inne polegające na utrudnianiu ruchu w Warszawie realizowane są za plecami mieszkańców poprzez pseudokonsultacje (w gronie pięciu ciągle tych samych osób) uzgodnienia w ramach nieznanych obywatelom ciał służących „dialogowi”, w które są całkowicie niereprezentatywne, pomijani są natomiast Radni i zwyczajni mieszkańcy miasta. Towarzyszy temu agresywna propaganda i nośne marketingowo, ale nierzetelne hasła bazujące najczęściej na potrzebie bezpieczeństwa mieszkańców Warszawy.
Podawane pseudoargumenty wskazujące, że tego rodzaju działania są podejmowane są w innych miastach Europy (Amsterdam, Kopenhaga, Barcelona i Paryż) dowodzą jedynie całkowitej niekompetencji osób zgłaszających tego rodzaju propozycje. By wykazać absurdalność tych porównań wystarczy wskazać na dwa fakty:
- Rozległość miasta – wymieniane miasta są znacznie mniejsze od Warszawy i część z nich może być porównywana raczej do warszawskiej dzielnicy niż całego miasta.
- Dostępność alternatyw wobec jazdy samochodami – wymieniane miasta dysponują zwykle jedną stacją metra na każde 10.000 – 20.000 mieszkańców. Przyjmując ten standard w Warszawie powinno istnieć od 180 do 200 stacji metra a obecnie dysponujemy 28 stacjami.
Oświadczenie to jest ogólnodostępne i można je publikować dalej.
#StopKorkom i Portal Warszawski