Warszawskie Biuro Polityki Mobilności i Transportu – wbrew pierwszym obawy wyrażonym przez wiceprezydenta Roberta Soszyńskiego – zgodziło się na wytyczenie dodatkowych przejść dla pieszych na ul. Kruczej już w przyszłym roku. W ciągu kilku lat ma zostać ogłoszony konkurs na nowy kształt tej ulicy z możliwą zmianą jej przekroju. Portal Warszawski pisał o sprawie tu: https://portalwarszawski.com.pl/2019/10/01/
Wcześniej w tej sprawie wypowiadał się Robert Soszyński, wiceprezydent Warszawy. Jego odpowiedź trudno było jednak uznać za przychylną – jak wskazywał, wyznaczenie tych przejść wymagałoby m.in. „przeprowadzenia szczegółowej analizy ruchowej i bezpieczeństwa ruchu drogowego w celu oceny możliwości i zasadności wprowadzenia takiego rozwiązania, na podstawie natężeń ruchu pojazdów (ze szczególnym uwzględnieniem struktury kierunkowej), natężeń ruchu pieszych oraz prognozy ruchu pieszych”.
Ostatecznie jednak mieszkańcy i aktywiści przekonali urzędników do zmian. Jak poinformował Stefan Kotyk, Biuro Polityki Mobilności i Transportu zgodziło się na realizację w przyszłym roku min. dwóch przejść – na odcinku między Wilczą a Piękną (przejście bez świateł, za to ze zwężeniem jezdni do jednego pasa w obu kierunkach) oraz po południowej stronie skrzyżowania Kruczej i Wilczej. – pisze Transport Publiczny.
Do sprawy odniósł się Prezydent Rafał Trzaskowski
Najlepsze rozwiązania i projekty to te, których chcą mieszkańcy. Rozmawiamy z warszawiankami i warszawiakami, słuchamy ich. Tak jest również w przypadku ul. Kruczej. W przyszłym roku powstaną tam dwa przejścia dla pieszych, o które wnioskowali mieszkańcy. Ale pójdziemy też o krok dalej – planujemy większe zmiany na tym obszarze. Chcemy wprowadzić parkowanie równoległe wzdłuż jezdni tak, aby było więcej miejsca dla pieszych, rowerzystów i dla ogródków gastronomicznych. Już niedługo rozpiszemy konkurs na zmiany tej ulicy.
Zmieniamy ulice Warszawy na bardziej atrakcyjne, przyjazne i bezpieczne. Atrakcyjne, czyli bardziej zielone z większą liczbą kwiatów, drzew czy skwerów. Przyjazne, gdzie każdy mieszkaniec znajdzie miejsce do chwili odpoczynku i relaksu. Ale, co najważniejsze, bezpieczne dla wszystkich uczestników ruchu.
Temu między innymi służyć będą rozwiązania, o których mówiłem niedawno podczas konferencji prasowej. Rozszerzenie strefy płatnego parkowania, wprowadzenie strefy czystego transportu, stref Tempo 30, utworzenie nowych buspasów czy budowa kolejnych sygnalizacji świetlnych. O tym możecie przeczytać więcej w podsumowaniu, które dostępne jest na naszej stronie – link wrzucam w komentarzu.
Zmiany w polityce transportowej spowodują także poprawę jakości powietrza, co odczuje każdy mieszkaniec.
Komentarz:
Kurozalnie brzmią słowa pana prezydenta o dbaniu o zieleń w kontekście zabijania miejskiej otuliny i dbaniu o komfort mieszkańców. Poprzez kolejne strefy korkowania ulicy? Miasto po raz kolejny się ugięło pod opinia kilku wybrańców.
https://www.facebook.com/rafal.trzaskowski/posts/10157503724736091