Ale cyrk! Straż Pożarna całkowicie odcina się od Trzaskowskiego!
Nie ma szczęścia Rafał Trzaskowski w rozpoczynającej się kampanii wyborczej, i jak tak dalej pójdzie stanie się za chwilę drugą Ewą Kopacz. Dwa dni temu pojechał o 6 rano na…
Mówimy dość! Czas uregulować organizację zgromadzeń aby nie dopuścić do ponownego zablokowania całego Miasta.
Czas uregulować organizację Zgromadzeń aby nie dopuścić do ponownego zablokowania całego Miasta. Punktem zaczepienia jest uniemożliwienie dojazdu karetkom przy ułomnym układzie komunikacyjnym w sytuacji zamknięcia kluczowych węzłów komunikacyjnych (brak Placu Zawiszy poskutkował totalną zapaścią komunikacyjną).
UCHWAŁA NR
RADY MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
z dnia ………………….. 2019 r.
w sprawie regulacji procesu zajęcia pasa drogowego na cele zgromadzeń publicznych
Na podstawie art.14 pkt 2 ustawy Ustawy Prawo o Zgromadzeniach (Dz. U. z 2018 r. poz. 408. j.t.) uchwala się, co następuje:
Uzasadnienie
Do projektu uchwały Rady m.st. Warszawy w sprawie regulacji procesu zajęcia pasa drogowego na cele zgromadzeń publicznych
Układ komunikacyjny m.st. Warszawy został na przestrzeni dziejów zdeterminowany w nawiązaniu do Wisły oraz torów kolejowych. Oba te czynniki stanowią wrodzone bariery komunikacyjne, które pokonać można w ograniczonej ilości przepraw, co jakiś czas pojawia się nowa przeprawa w postaci mostu, wiaduktu lub tunelu. Nie zmienia to faktu że w sytuacji braku istnienia jakiejkolwiek kompletnej obwodnicy położonej bliżej lub dalej od centrum miasta układ ten jest niewydolny, co szczególnie odznacza się w sytuacji awaryjnego zamknięcia któregoś mostu lub jednego z głównych skrzyżowań. Każda tego typu sytuacja wiąże się z zagrożeniem życia lub zdrowia ludzi z uwagi na nieprzejezdność szczególnie istotnych dla układu komunikacyjnego punktów lub podstawowych ciągów komunikacyjnych.
Blokowanie ulic Miasta Stołecznego Warszawa stało się w ostatnich latach regularne. Masy Krytyczne blokujące centrum miasta w każdy ostatni piątek miesiąca na dłuższy czas zniknęły, ale niedawno miała miejsce próba powrotu.
Warszawa stała się polem walki niezadowolonych grup społecznych z Rządem. Z niewiadomych przyczyn grupy te nie kierują swoich protestów w rządzących, lecz w zwykłych mieszkańców miasta, poprzez blokowanie ulic.
Górnicy. Pielęgniarki, Nauczyciele, taksówkarze i Rolnicy niemal cyklicznie pojawiają się by protestować. Kulminacja tych zdarzeń miała miejsce 03.04.2019 roku, kiedy to Rolnicy dostali zgodę na zablokowanie Placu Zawiszy od godziny 8:00, a więc w porannym szczycie, następnie mieli przejsć Alejami Jerozolimskimi do Ronda Dmowskiego aby blokować je do godziny 16:00, czyli w popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Do protestu przyłączyli się taksówkarze, jeżdżąc w koło po Rondzie Radosława podczas gdy Rolnicy jeszcze blokowali Plac Zawiszy. W efekcie samego tylko zablokowania Placu Zawiszy stanęła niemal cała lewobrzeżna Warszawa, co dobrze widać na poniższym skreenie z Google Maps. W załączeniu rozwój sytuacja na drogach w przeciągu całego dnia wg danych Targeo. Unormowanie nastąpiło dopiero po zakończeniu popołudniowego szczytu komunikacyjnego, o godzinie 19.
Zablokowanie Placu Zawiszy doprowadziło do permanentnego zastoju całego lewobrzeżnego układu komunikacyjnego, unieczynniło podstawową przeprawę przez tory w ciągu ul. Towarowej oraz uczyniło nieprzejezdnym wszystkie okoliczne podstawowe ciągi komunikacyjne: Aleje Jerozolimskie, Targową i Raszyńską, ale także Aleję Prymasa Tysiąclecia oraz całą Trasę Łazienkowską. Praktyczna nieprzejezdność Placu Zawiszy spowodowana zgromadzeniem mogła zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi z powodu braku możliwości przejazdu przezeń karetek pogotowia ratunkowego. Należy tu podkreślić że wszystkie alternatywne sąsiednie drogi przejazdu również zostały praktycznie zablokowane korkami. W Warunkach Warszawskich przejazd karetek tzw „korytarzem ratunkowym” trwa istotnie dłużej niż przejazd niezakorkowaną drogą, bo korytarz ten zaczyna się tworzyć dopiero wtedy, gdy jest potrzebny. W sytuacji całkowitego zakorkowania wszystkich okolicznych podstawowych ciągów komunikacyjnych i wszystkich przepraw przez tory realny czas przejazdu karetki pogotowia przez rejon kongestii wywołanej protestem mógł się wydłużyć nawet do godziny. Sytuacja ta wyczerpuje zapis art. 14 pkt 2 Ustawy Prawo o Zgromadzeniach (Dz. U. z 2018 r. poz. 408. j.t.).
W celu uniemożliwienia zaistnienia w przyszłości tego typu zagrożeń postanowiono wprowadzić regulacje dotyczące zajmowania podstawowych ciągów komunikacyjnych i punków szczególnie istotnych dla układu komunikacyjnego i wprowadzić ograniczenia w tzw. Godzinach szczytu, kiedy ruch drogowy jest największy.
W zamian za wprowadzenia ograniczenia wprowadzono obszary wolne od tych ograniczeń, ulokowane w sąsiedztwie organów administracji rządowej oraz na Placu Defilad.
Dzięki wprowadzonym regulacjom oraz ułatwieniom nastąpi znaczna redukcja sytuacji wiążących się z zagrożeniem życia lub zdrowia ludzi i nie zostanie ograniczona wolność zgromadzeń.
Naszą obywatelską ustawę złożymy na ręce radnych i ratusza. Musimy uzbierać 1000 podpisów!
Portal Warszawski
Nie ma szczęścia Rafał Trzaskowski w rozpoczynającej się kampanii wyborczej, i jak tak dalej pójdzie stanie się za chwilę drugą Ewą Kopacz. Dwa dni temu pojechał o 6 rano na…
Nie wiadomo czy to efekt Trumpa, czy dociera do wszystkich, że tęczowe 3% globu ludzkiego (bo tyle szacuje się, że jest osób homoseksualnych) nie pociągnie owego świata ani pieniądza, na…
Zaczyna się robić ciekawie bo Trzaskowski próbuje się urwać z krótkiej partyjnej smyczy. Legendarne lenistwo i tchórzostwo kandydata na prezydenta, Pana Rafała Trzaskowskiego raczej wskazuje, że mu się nie uda.…