Aleje Jerozolimskie będą zwężone – spełnia się czarny scenariusz Portalu Warszawskiego

    Potwierdzają się wszystkie nasze domysły. Będzie całkowite zamknięcie alei Jerozolimskich od Ronda Dmowskiego do Powiśla i wielka dziura w ziemi od Centralnego do PKP Powiśle, od osi Alei Jerozolimskich do Pałacu Kultury.

    Nad tunelem zostaną tylko chodniki. Kasacja pociągów, tramwajów i być może Mostu Poniatowskiego na 4-5 lat – mówi się że wymaga remontu. Do wymiany również strop tunelu od Żelaznej do Dworca Centralnego (po drodze są estakady – zapewne pojawią się głosy aby je „przy okazji” wyburzyć). Jeśli doszłoby do przedłużenia WKD (bardzo dobry pomysł!) to Al. Jerozolimskie będą musiały zostać praktycznie zamknięte już od Jana Pawła. PKP jednak rozważa możliwość budowy nowego przystanku w rejonie Ronda De Gaulle’a, co wiązałoby się z unieczynnieniem obecnego przystanku Powiśle oraz budową nowego bliżej Wybrzeża Kościuszkowskiego. Prace mają się toczyć w latach 2022-2026. Jesteśmy pewni że przy okazji tak drastycznych zamknięć podniosą się głosy o zwężenie wszystkich ulic oraz wyburzenie wiaduktów przy Dworcu Centralnym.

Przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury oraz PKP PLK, zarządcy infrastruktury kolejowej, przedstawili warianty przebudowy linii średnicowej w Warszawie. Pojawiły się też zaskakujące nowości: kolej nie wyklucza budowy nowego podziemnego przystanku w rejonie ronda De Gaulle’a oraz kolejnego w rejonie Wybrzeża Kościuszkowskiego. Mowa jest też o pomyśle wydłużenia WKD do stacji metra Centrum. Zupełnie wygląd zmieni most średnicowy.

Jedną z większych i bardziej wymagających inwestycji kolejowych będzie przebudowa linii średnicowych podmiejskiej i dalekobieżnej w Warszawie. Niedawno kolejarze przesunęli inwestycję na przyszłą perspektywę unijną. Trwają prace projektowe, ale do tej pory PKP PLK niechętnie dzieliły się jakimikolwiek informacjami i szczegółami na temat zakresu prac.
– Modernizacja tego odcinka jest niezwykle istotna. Trwają prace projektowe. Mamy pewne propozycje – mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury. – Modernizacja będzie zakładała kompleksową przebudowę. Zaczynamy od Warszawy Zachodniej, a skończymy na Warszawie Wschodniej – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. Jak przekazuje, przebudowa Warszawy Zachodniej ma zakończyć się w 2022 r., a oddanie pełnego zakresu – w 2023 r.” – Transport Publiczny
zdj. mat. PKP PLK
Portal Warszawski

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły