[NASZ NEWS] Odbudowa Pałacu Saskiego pod znakiem zapytania
Odbudowa kompleksu pałaców Saskiego i Brühla oraz trzech kamienic przy ul. Królewskiej w Warszawie wynika z przyjętej przez Sejm i Senat RP ustawy z dn. 11 sierpnia 2021 r. (Dz.…
Otwarta w 1934 roku linia średnicowa łącząca dworce Warszawa Wschodnia i Zachodnia była wówczas bardzo nowoczesnym rozwiązaniem. Dziś po prawie 100 latach wymaga ona pewnych przekształceń by mogła lepiej służyć mieszkańcom Warszawy i jej aglomeracji.
Niestety – jak przekonują aktywiści z Miasto Jest Nasze – PKP PLK podchodzą do modernizacji linii średnicowej w sposób bardzo zachowawczy i nie chce realizować przedsięwzięć, które byłyby wprawdzie wymagające, ale znacząco poprawiłyby dostęp do samej linii oraz możliwość łączenia podróży koleją z innymi środkami transportu.
Miasto Jest Nasze przekonuje, że powinien zostać zbudowany podziemny przystanek Bracka – jako swoiste „Śródmieście-bis”. Jak przekonują, to najbardziej oczekiwany przystanek w Warszawie. Powołują się na analizy przygotowane na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego w 2007 roku. Według niej z Brackiej korzystałoby tyle pasażerów co ze stacji Warszawa Śródmieście. Nie ma się co dziwić – tuż obok jest Nowy Świat, pl. Trzech Krzyży, Chmielna, przystanki autobusów i tramwajowe (zdecydowanie wygodniejsze i lepsze przesiadki niż na sąsiednich przystankach kolejowych, zwłaszcza Powiślu). Budowa tej stacji jest nawet wpisana w obowiązujące Studium Zagospodarowania Przestrzennego (SUiKZP). – MIASTO JEST NASZE, PROSIMY ZATEM O TE ANALIZY!
Jej budowa jest dość dużym wyzwaniem technicznym. Najlepszą lokalizacją dla przystanku Warszawa Bracka jest – jak przekonuje MJN – odcinek Al. Jerozolimskich między ulicami Bracką i Nowy Świat. Można także rozważyć budowę stacji na wschód od ul. Nowy Świat, przed dawnym Domem Partii. Jest tam więcej miejsca, a dostępność stacji byłaby porównywalna z wariantem między Bracką a Nowym Światem.”
Miasto Jest Nasze, podkreśla, że taka okazja jak remont linii średnicowej zdarza się raz na pół wieku i nie można jej zmarnować. Dlatego organizacja apeluje do Rafała Trzaskowskiego, prezydenta Warszawy i prezesa Ireneusza Merchela, prezesa PKP PLK, o podjęcie działań prowadzących do kompleksowej modernizacji linii średnicowej, zgodnie z potrzebami miasta, z budową przystanku Warszawa Bracka, która stanie się częścią kolejnego ważnego węzła przesiadkowego w Śródmieściu.”
za; https://www.transport-publiczny.pl/
Odbudowa kompleksu pałaców Saskiego i Brühla oraz trzech kamienic przy ul. Królewskiej w Warszawie wynika z przyjętej przez Sejm i Senat RP ustawy z dn. 11 sierpnia 2021 r. (Dz.…
Strefa Płatnego Parkowania co do zasady jest dobra, co do działania, szczególnie w Warszawie, obliczona jest na wyłudzanie pieniędzy od zmotoryzowanych mieszkańców Warszawy. Jest to również narzędzie szantażu i nieograniczonych…
Mija 100 dni rządów aktywistów i jak na razie bilans poraża. Na Ochocie, jak donoszą nam mieszkańcy i ochoccy radni, miało dojść do wyłudzenia pieniędzy przez aktywistkę Glusmam, a na…