Mieszkańcy apelują do R. Trzaskowskiego o dobudowanie po jednym pasie i puszczenie autobusu

Problem jest o wiele szerszy. Przedmieścia Warszawy nie są w centrum zainteresowania władz lokalnych, gdyż żyją one niejako swoim życiem. Jak ktoś dobrze zna historię naszego miasta to wie, że proces zaludniania tych terenów zaczął się w latach 70-ych, 80-ych, później na początku wieku XXI. Ta niby lepsza dzielnica Warszawy gdzie to mamy same domy jednorodzinne i tak dalej i tak dalej, dziś staje się wielkim problemem, bo przedmieścia zabudowujące Warszawę…były poza kontrolą planistów i urbanistów. O kolejnych dojazdach powinno się myśleć lat temu 40, 30, a nie dziś kiedy kierowcy stoją w korku. Ale mimo to, warto walczyć nie tylko o dodatkowy pas do jazdy (kosztem rowu melioracyjnego i pasu zieleni?), ale o uporządkowanie planistycznie i urbanistycznie dzielnic o charakterze podmiejskim. Musi być spełniony jeden warunek – nie można do tego dopuścić żadnych „aktywistów” mencweli, buciaków, migasów, czy pismaków typu wojtczuk i inny osowski z GW,  bo zniszczą cały projekt, a mieszkańcy Łomianek i okolic będą stać w korkach do us..nej śmierci. PRZESTRZEGAMY ❗❗❗❗

Prosta sprawa?

Jak czytamy na portalu Stowarzyszenie Czyste Bielany, w poniedziałek w Łomiankach odbyło się spotkanie Mieszkańców Łomianek z Wiceministrem MON Pawłem Zalewskim.  Zostali zaproszeni jako obserwatorzy. Tematem było bezpieczeństwo i oraz BUSPASS do Warszawy czy bardziej do stacji metra Młociny. „Wszyscy wiemy jaka jest sytuacja na Pułkowej. Korki od rana do wieczora, szczególnie w godzinach szczytu. Wiadomo – Łomianki i wszystkie inne miejscowości na północ od nich do Płońska rozbudowują się dramatycznie (co normalne) są i będą sypialniami Warszawy” .

Większość nowych mieszkańców tych miejscowości pracuje w Warszawie. Dlaczego m.st. Warszawa utrudnia albo nie pomaga dostać się tym ludziom do Warszawy ? – to są pracownicy wytwarzający PKB. Dlaczego blokuje szybszy dostęp do Metra? – pyta admin strony.

Mówi się o linii tramwajowej, o nowej stacji Metra co byłoby zapewne najlepszym rozwiązaniem. A buspas jest najtańszy i najszybszy. Są już projekty. Przecież to tylko zysk dla Warszawy? Ludzie z północy Mazowsza z chęcią przesiedli by się do autobusu. Dlaczego skazuje ludzi na stanie w korkach godzinami. Dlaczego polityka komunikacyjna skazuje się Polaków na podróżowanie tylko i wyłącznie samochodami. Bilans strat jest ogromny. I do tego jakie zanieczyszczenia środowiska!!! – Od lat Łomianki walczą o zgodę na buspass na ul. Pułkowej na wysokości Młocin. Sprawa w sumie prosta – dobudować po jednym pasie szer. 3,5m z każdej strony ulicy Pułkowej. Puścić autobusczytamy dalej.

Warto tu wspomnieć, że poseł Zalewski ma napisane, że reprezentuje wyborców powiatów podwarszawskich, ale fakty przeczą tej teorii! Czy ktoś jest w stanie wymienić co takiego ów poseł zrobił dla Łomianek czy Marysina np???

Podobno są już znane koszty. Jest tam niewiele drzew, może można by było dodać ścieżkę rowerową, chodnik – co byłoby wielkim krokiem cywilizacyjnym. Warszawiakom też by się to podobało bo w czwartki i piątki już od rana nie ma co wyjeżdżać z Warszawy.  I co się okazało? Że to parę osób z Młocin blokuje tę inwestycję!. Jak to? parę osób jest tak mocnych aby to blokować przez lata to także trzeba powiedzieć, że prawdopodobnie blokuje to też Razem dla Bielan i Urząd Dzielnicy Bielany? Czy to prawda? Dlaczego? Przecież jest tyle metod aby oddzielić się od ewentualnego hałasu autobusów z buspassa, zresztą autobusy są już zero emisyjne.

Urząd Dzielnicy Bielany i nasi Włodarze powinni postudiować trochę zasady funkcjonowania miast i zależności pomiędzy mieszkańcami, handlem, przemysłem i komunikacją kołową bądź szynową. A nie zwalać wszystko na cudo jak trasa S7 i trasa MP. Od lat Pan Burmistrz Bielan głosi, że jak wybudują trasę S7 to korki znikną. Bzdura. Wybudowanie tych tras nie rozwiąże problemu Łomianek, Czosnowa, Babic , Ożarowa. Nie pomoże to zapewne mieszkańcom Bielan . Teoria że Trasa S7 ominie Młociny i wszyscy z północy Mazowsza będą jechali trasą S7 zjeżdżając węzłem Janickiego dalej Arkuszową, Wólczyńską i Nocznickiego do Metra jest absurdalna.

Panie Prezydencie #RafałTrzaskowski prosimy o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. Mieszkańcy Bielan chcą mniej samochodów z ościennych miejscowości. Trasy szybkiego ruchu przecinające Bielany utrudnią tylko życie mieszkańcom Bielan. Domagamy się i prosimy zastopowania napływu samochodów z okolic. Wybudowania buspasów, linii tramwajowych, linii kolejowych do sąsiednich miejscowości aby nie obciążać ulic Warszawy.

Co do bezpieczeństwa to padły propozycje aby trasa S7 biegła w tunelu po całości aby tunel stał się miejscem schronu dla mieszkańców w razie ataków z powietrza. Super pomysł. – apelują mieszkańcy.

A co Wy na to?


🟥 NIE ŻAŁUJCIE NAM WSPARCIA, TYM BARDZIEJ, ŻE PILNUJEMY WARSZAWY JAK NALEŻY!

NIE ZAPOMNIJ WESPRZEĆ JEDYNEGO NIEZALEŻNEGO PORTALU, KTÓRY OD LAT WALCZY O NASZE MIASTO, WARSZAWĘ, A KTÓRY JEST POZBAWIONY JAKIEGOKOLWIEK WSPARCIA FINANSOWEGO, A KTÓRY ZAWSZE REAGUJE NA SPOŁECZNE POTRZEBY!

➡️ Możesz nas wesprzeć zapraszając nas na kawę: https://buycoffee.to/portalwarszawski

➡️ Lub dokonać bezpośredniej wpłaty na numer: 90 1240 1226 1111 0010 8864 5699 – dopisek: DAROWIZNA

 


 

Portal Warszawski. O krok do przodu

Wspieraj niezależne warszawskie media.

Dzięki Tobie możemy pełnić naszą misję

Konto do wpłat: 61102049000000890231388541

w tytule wpłat: Darowizna

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły