
Złudna walka polityków KO z alkoholizmem?
Oficjalnie ma wyglądać to tak, że Koalicja Obywatelska bierze się kolejny raz za dopalacze. W rzeczywistości planuje ona kampanię medialną, która ma na celu poprawę wizerunku partii walczącej z alkoholizmem…
Okazuje się, że na murawie pierwszoligowego stadionu Polonia spał sobie dzik. Jak piszą komentatorzy, ten dzik to symbol tego z czym mierzy się Polonia, która wystosowała list do prezydenta Trzaskowskiego z prośbą o rozwiązanie absurdów dziejących się przy Konwiktorskiej. Ale może warto przypomnieć, że Polonia też jest negatywnym symbolem inwestycji w Warszawie. Wiceprezydent Warszawy, Renata Kaznowska, oświadczyła w kwietniu, że po…11 latach „Modernizacja ośrodka Konwiktorska 6”uzyskała pozwolenie na budowę. Nie wiadomo czy się śmiać czy płakać, ale jedno jest pewne – być może jesteśmy JEDYNĄ stolicą w Europie, w której tak długo powstają priorytetowe inwestycje! Już w Rosji radzieckiej budowano o wiele szybciej.
Metro warszawskie
Pierwszy pomysł wybudowania w Warszawie tunelu komunikacyjnego pod Wisłą powstał już w 1828 roku. Warszawa wtedy była miastem stolicą pod berłem Cara Rosji, i była częścią Królestwa Polskiego. Warszawa wtedy też nie miała żadnej przeprawy przez Wisłę. Pierwszy projekt przedstawił wybitny warszawski architekta Adam Idźkowski (zewnętrza przebudowa Katedry św. Jana), i zainspirowany był trwającymi od 1825 roku pracami przy tunelu pod Tamizą w Londynie. Opisany przez Idźkowskiego w wydanej własnym sumptem książce Projekt drogi pod rzeką Wisłą dla połączenia Warszawy z Pragą, uznany jednak został za zbyt śmiały i nie doczekał się realizacji.
Warszawiacy dopiero w 1995 roku łaskawie doczekali się metra, które i tak było niedokończone. Pierwsze kursy trasę kończyły bieg na stacji Politechnika. Dziś mamy 2024, ledwo dwie linie metra, a obietnice kolejnych linii należy przesunąć o kolejne dekady – tak się buduje się w tej „europejskiej” metropolii.
Stadion Polonia
11 lat – tyle lat minęło odkąd Kaznowska obiecuje rewolucje przy ul. Konwiktorskiej, zamiast tego mamy taki oto list, który klub pisze do miasta i Rafała Trzaskowskiego.
Szanowni Państwo,
Zwracamy się do Państwa w akcie skrajnej desperacji i rozczarowania. Od niemal pięciu lat Klub Polonia Warszawa bezskutecznie walczy o poprawę dramatycznych warunków panujących na stadionie przy ulicy Konwiktorskiej 6. Pomimo licznych prób, spotkań z przedstawicielami Urzędu, oficjalnych pism, konkretnych propozycji rewitalizacji i gotowych rozwiązań, spotykamy się wyłącznie z murem biurokracji i obojętności. Stadion Polonii, który znajduje się w centrum stolicy Polski, jest nie tylko częścią ponad 100-letniej historii piłki nożnej, ale też miejscem, gdzie zapisujemy nowe karty futbolu, walcząc obecnie o awans do Ekstraklasy. Ta ważna część sportowego dziedzictwa stolicy od lat znajduje się pod zarządem Stołecznego Centrum Sportu Aktywna Warszawa i od lat niszczeje.
Zarządzający obiektem nie potrafią zapewnić podstawowych warunków do jego normalnego użytkowania, skazując zarówno profesjonalnych piłkarzy, jak i ponad 500 dzieci z Akademii, na treningi w warunkach, które urągają wszelkim normom i w żaden sposób nie przystają do poziomu nawet nieprofesjonalnego sportu. Jako zarząd Klubu Polonia Warszawa – nie godzimy się na to absurdalne status quo. Nie możemy dłużej funkcjonować w cieniu biurokratycznej bezczynności. Nie prosimy o przysługę, a proponujemy konkretne rozwiązanie. Mamy szczegółowy plan rewitalizacji stadionu, zabezpieczone środki finansowe i pełną gotowość do natychmiastowego przejęcia zarządzania obiektem. Nie brakuje nam determinacji ani kompetencji. Jesteśmy gotowi działać od zaraz, jeśli tylko Miasto przestanie nas powstrzymywać i po prostu pozwoli nam działać. To jedyne, czego oczekujemy od Miasta. Korzyści są oczywiste – Miasto nie musi robić nic, a zyska odnowiony stadion i poprawę warunków dla sportowców.
W dalszej części niniejszego pisma przedstawiamy konkretne przykłady zaniedbań, które obrazują, w jak opłakanym stanie znajduje się stadion oraz jak niezbędne jest natychmiastowe wdrożenie planu naprawczego. Przedstawiamy również naszą propozycję usprawnień, które natychmiast uzdrowią obecny stan stadionu. Jest to plan realny, kompleksowy i gotowy do wdrożenia bez zbędnej zwłoki. – czytamy w liście do prezydenta Rafała Trzaskowskiego.
Cofnijmy się jednak do 2018 roku i przypomnijmy, że Rada m.st. Warszawy przegłosowała w czwartkowe popołudnie uchwałę o przeznaczeniu 158 mln zł na rozbudowę Centrum Szkolenia Młodzieży przy ul. Konwiktorskiej 6! Za miesiąc rusza konkurs architektoniczny, który wyłoni zwycięzcę i ostateczny wygląd nowego obiektu! Po wielu latach środowisko sympatyków „Czarnych Koszul” doczekało spełnienia obietnicy złożonej przez prezydent Hannę Gronkiewicz-Waltz ponad 10 lat temu. Nowy stadion ma być nie tylko miejscem do rozgrywania meczów piłkarskich. Da także możliwość rozwoju innych sekcji. Ma powstać hala sportowa, parking dla mieszkańców Nowego Miasta, ale przede wszystkim – nowoczesny ośrodek sportowy dedykowany szkoleniu warszawskiej młodzieży! To jest NASZ moment! CHWILO TRWAJ! „ – taki wpis można znaleźć na stronie Polonia Warszawa – Portal Warszawski, 30.08. 2018
Konkurs został rozstrzygnięty bodajże 3 lata temu, a miasto zapowiedziało, że obiekt na powstać do…2029 roku!
Trzaskowski w marnym zresztą bardzo filmie promocyjnym wskazuje priorytety! Rowerzyści numer jeden, kierowcy na szarym końcu! Nie mówi też, ale tych pieniędzy zostało zmarnotrawionych przez Olszewskiego i jego kolesi z ZDMu i ruchów miejskich
20 lat w Unii, ponad 18 miliardów złotych pozyskanych funduszy dla Warszawy i setki zrealizowanych projektów. To się czuje, prawda? 🙂#20LatwUE #Warszawa pic.twitter.com/k1CE75YaGy
— Warszawa (@warszawa) May 1, 2024
🚨 Polonia ma DOŚĆ CZEKANIA! Klub walczy o Ekstraklasę, a stan obiektu przy Konwiktorskiej 6 to wstyd: dziury na murawie, nierówne linie, toi-toie zamiast toalet, czy brak zaplecza. Klub ma plan i ludzi gotowych działać. Jedyne czego oczekuje, to przekazanie zarządzania obiektem. pic.twitter.com/f2zVJOBgug
— Stadiony.net (@StadionyNet) May 10, 2025
❌ Mamy dość czekania!
📣Stadion przy Konwiktorskiej 6 należy obecnie do Miasta. Mimo dziesiątek naszych pism, spotkań i propozycji inwestycyjnych – Miasto nie podejmuje decyzji.
💥 Mamy gotowe rozwiązanie problemów występujących obecnie na stadionie Polonii Warszawa. Mamy… pic.twitter.com/i2ECYXkpMW
— Polonia Warszawa (@Polonia1911) May 9, 2025
Trasa NS
Trasa ta w pełnym wymiarze, wymarzona jeszcze przed wojną przez prezydenta Warszawy, Stefana Starzyńskiego, nie powstała do dziś.
Trasa NS na odcinku od węzła „Marynarska” do węzła z Trasą AK będzie klasy GP (ulica główna ruchu przyspieszonego) o prędkości projektowej 80 km/h. Długość tego odcinka wynosi ok. 10 km. Trasa ma mieć charakter jednej z ważniejszych arterii miejskich i służyć będzie głównie do obsługi relacji międzydzielnicowych oraz relacji łączących rejony miasta z trasami wylotowymi w kierunku północnym i kierunku południowym i południowo zachodnim oraz włączeniu układu drogowego stolicy do obsługi komunikacyjnej lotniska im. Fryderyka Chopina na Okęciu. Zakłada się, że trasa będzie bezkolizyjna na zasadniczym przebiegu co sprawia, że przewiduje się znaczny zakres obiektów mostowych – wiaduktów i estakad (w tym długą estakadę nad układem torowym stacji kolejowej PKP Warszawa Główna Odolany). Przedłużeniem Trasy NS na północy Warszawy będzie nowa trasa wylotowa na Gdańsk S7 – Bemowo-Czosnów poprowadzona skrajem Bemowa i Chomiczówki. Kontynuacją Trasy NS na południe od ulicy Marynarskiej będzie trasa ekspresowa S79 do węzła „Lotnisko” z Południową Obwodnicą Warszawy – S2, a dalej trasa S7 – Warszawa – Grójec, która stworzy alternatywny wylot ze stolicy w kierunku Krakowa.
S7 Bemowo-Czosnów i Warszawa-Grójec oraz S79 będą realizowane przez GDDKiA, natomiast inwestorem Trasy NS na odcinku miejskim będzie miasto stołeczne Warszawa. – za: SISKOM.
Przedwojenna Warszawa była miastem świetnie zarządzanym. Planowano wtedy z olbrzymim rozmachem, nie bojąc się nawet największych wyzwań. – Planowanie miasta obejmować musi wszystkie szczegóły, wszystkie punkty miasta, że chociaż dzisiaj brak jest środków na wiele, musimy planować, aby w razie sprzyjających warunków móc w każdej chwili przystąpić do realizacji – twierdził Starzyński. Dynamiczny i dobrze zaplanowany rozwój Warszawy nie był wyłącznie zasługą Starzyńskiego. Będąc świetnym organizatorem, umiejętnie dobierał współpracowników. Jego Wydział Planowania Miasta, który stworzył w 1935 r., szybko stał się największą tego typu instytucją w Polsce. Pracowało tam ponad 400 osób, w tym 140 specjalistów: architektów, urbanistów, geodetów. Przygotowywano projekty wybiegające co najmniej 15 lat do przodu.
Właśnie wtedy powstały takie koncepcje, jak: połączenie ul. Bonifraterskiej z Żoliborzem, przebicie ulicy Marszałkowskiej przez Ogród Saski, bulwary nad Wisłą, trasa N-S, ulice Grochowska, Waszyngtona i Wał Miedzeszyński, wielki Park Sportowy na Siekierkach i aleja Na Skarpie. Architekci opracowali plany szczegółowe obejmujące ok. 6,5 tys. ha, blisko połowę wszystkich terenów miejskich. Siła oddziaływania tamtych projektów jest niezwykła. Część z nich rzeczywiście była w jakimś sensie ponadczasowa. Z niektórych pomysłów skorzystali urbaniści z PRL: tak powstała Trasa N-S (obecnie ciąg al. Jana Pawła II, Chałubińskiego, al. Niepodległości) czy Trasa Łazienkowska. Wiele z nich wciąż jest aktualnych. Są inspiracją dla obecnych władz Warszawy i prywatnych inwestorów.Co nam zostało po Starzyńskim, Warszawa Nasze Miasto, Jarosław Trybuś, historyk sztuki i architektury, 20.02.2009 rok.
Opóźniona trasa do Wilanowa, opóźniona o całe dekady rozbudowa Linii Średnicowej, brak niezbędnej małej obwodnicy Pragi, brak linii tramwajowej na Białołękę, brak koordynacji komunikacyjnego pomiędzy Wola a Ochotą, opóźniona i niedokończona Ciszewskiego BIS. Brak absolutnie niezbędnego Mostu im. Krasińskiego (tę inwestycję, na która wydano już dziesiątki milionów złotych, blokują żoliborscy aktywiści z Miasto Jest Nasze, a ZDM ma już w planach całkowite odcięcie między Żoliborzem a Pragą – o tym już niedługo napiszemy). Brak przedłużenia Trasy Mostu Północnego i połączenie z S8. Ursynowski Park (dziś zwany nad POW – 22 lata!) …i tak dalej i tak dalej.
To było tak około 9 lat temu, wtedy też zaczęli remontować linię na Annopol . Zlikwidowali jeden przystanek . Potem się chwalili, że jedziemy po tym remoncie o 2 min mniej . Niestety, zlikwidowany przystanek był blisko bazaru i przychodni, a więc wygodny dla starszych. Jak się zrobił raban, to poszli na łatwiznę i ten przerobiony nowy wydłużyli tak, że zaczynał się blisko ulicy, blisko starego przystanku – mówi Krzysztof Bielski, mieszkaniec Targówka. Zrobili to prowizorycznie, położyli płyty betonowe itp . Na domiar złego, po przeróbce ulica Julianowska generowała wypadki z tramwajami, które nie zatrzymywały się już jak dawniej przed nią, tylko leciały na ten nowy przystanek. Co zrobili? Zrobili więc z ulicy Julianowskie ulicę jednokierunkową !
NIE GENIUSZE???
Kiedy włodarze naszego miasta jak mantrę powtarzają bajki o europejskiej metropolii, to wiedz, że świadomie kłamią. Później takie brednie powtarzają wyborcy Trzaskowskiego, którzy są po prostu kompletnie bezkrytyczni, i nie znają historii Warszawy. A naszemu miastu brakuje potencjału intelektualnego w postaci prawdziwych ekspertów, i „znawców” tematu. Zamiast tego ma Łukasza (niech płacą) Puchalskiego i aktywistów, którzy zbudowali nam właśnie nielegalną i przepłaconą kładkę – nowy kult jednostki. A tak naprawdę zbudowali symbol upadku kondycji naszego wspaniałego miasta, i wypieranie przez ich środowiska, że to nie prawda nic nie da! Fakty i dokumentacja mówią same za siebie!
Tak się buduje się w tej „europejskiej” metropolii.
Przed wyborami wszystko jest możliwe.Po 5 latach walki, petycji, interpelacji,konferencji wraz z @JankowskiKaroll,przy ul. Obozowej powstały perony przystankowe. Nie jest to rozwiązanie idealne,ale poprawia bezpieczeństwo mieszkańców. Sukces.
✅️ #PROROKzWoli 2️⃣ do Rady Warszawy pic.twitter.com/g7kq5lp6wU— Aleksandra Prorok (@olaprorok) April 5, 2024
🟦 Piszemy o tym o czym tzw. wolne media nie napiszą. Możesz nam się odwdzięczyć i tym samym nas wspomóc i postawić nam kawę: https://buycoffee.to/portalwarszawski
Odwdzięczyć się tu: https://patronite.pl/portalwarszawski
Lub skorzystać bezpośrednio z konta o numerze: 61102049000000890231388541
Portal Warszawski. O krok do przodu
Dzięki Tobie możemy pełnić naszą misję
Konto do wpłat: 61102049000000890231388541
w tytule wpłat: Darowizna

Oficjalnie ma wyglądać to tak, że Koalicja Obywatelska bierze się kolejny raz za dopalacze. W rzeczywistości planuje ona kampanię medialną, która ma na celu poprawę wizerunku partii walczącej z alkoholizmem…
![[LEKTURA OBOWIĄZKOWA] To jest miasto bez sensu, czyli dlaczego Witkacy wyjechałby z Łodzi po siedmiu dniach?](https://portalwarszawski.com.pl/wp-content/uploads/2025/10/witkacy-440x300.png)
Zwinąłby się w milczeniu, z niesmakiem, nie zostawiając po sobie ani obrazu, ani tekstu, ani karykatury – tylko niewidzialny gest odrzucenia. Dla człowieka tak wyczulonego na duchową degenerację społeczeństwa i…
![[VIDEO] Brutalne pobicia w Warszawie przez „przybyszów ze wschodu” to już norma?](https://portalwarszawski.com.pl/wp-content/uploads/2025/10/pobicie1-440x300.jpg)
Na podstawie przeszukania oficjalnych kanałów Komendy Stołecznej Policji oraz ogólnych źródeł w sieci, nie znaleźliśmy żadnych publicznych aktualizacji dotyczących tego pobicia na Placu Europejskim w nocy z 26 na 27…