49 057 posiłków i 33 238 napojów – tyle restauracje McDonald’s przekazały w ciągu ostatnich dwóch tygodni służbom mundurowym walczącym z powodzią, przede wszystkim w województwach: dolnośląskim, opolskim, śląskim, lubuskim i zachodniopomorskim. Akcja to wyraz wsparcia i uznania ze strony firmy za pracę służb w tak trudnych okolicznościach”
W ciągu dwóch tygodni od startu akcji, restauracje McDonald’s Polska przekazały 49 057 posiłków i 33 238 napojów żołnierzom, strażakom, ratownikom medycznym, policjantom i przedstawicielom innych służb mundurowych, przeciwdziałających powodzi i wspierających powodzian
Najwięcej – na Dolnym Śląsku. W pierwszych dniach akcji drzwi restauracji McDonald’s w Polsce były otwarte również dla służb jadących z całego kraju na tereny powodziowe.
Sztab kryzysowy firmy na bieżąco śledził sytuację powodziową, oficjalne komunikaty rządu i pozostawał w kontakcie ze służbami oraz lokalnymi sztabami kryzysowymi. Biorąc pod uwagę dane, w tym informacje o przygotowaniach w kolejnych miejscach do nadejścia fali na Odrze, a także możliwości operacyjne restauracji i skalę zaangażowania służb w poszczególnych regionach, firma aktualizowała lokalizacje objęte działaniami pomocowymi. Listy restauracji objętych akcją w poszczególnych terminach można znaleźć na stronie: https://mcdonalds.pl/ograniczenia-menu/ (punkty: 9., 10., 11.).
Przez cały czas trwania akcji w McDonald’s Polska funkcjonował zespół koordynujący działania, w tym dwie osoby wspierały restauracje w realizacji zamówień posiłków dla służb i zbierały telefonicznie zapisy na odbiory posiłków w większych ilościach, o konkretnej godzinie i w ustalonej lokalizacji. Służby mundurowe i sztaby lokalne otrzymały dane kontaktowe do tych osób i korzystały aktywnie z tego wsparcia. Taka skala pomocy była możliwa tylko dzięki zaangażowaniu całego systemu – dostawców, franczyzobiorców, ale – przede wszystkim – pracowników restauracji, którzy reagowali na potrzeby i przygotowywali posiłki dla służb, jednocześnie obsługując na bieżąco gości.
To nie pierwsza taka akcja McDonald’s. Zgodnie z wartościami i misją, McDonald’s wspiera społeczności na co dzień i w trudnych momentach. W czasie pandemii, w ciągu 3 miesięcy, firma przekazała 71 000 posiłków pracownikom ochrony zdrowia, natomiast po wybuchu wojny w Ukrainie, przez 2 miesiące wydała ponad 63 000 posiłków uchodźcom.
Jako McDonald’s Polska zawsze angażujemy się i reagujemy na to, co dzieje się wokół nas. Nie jesteśmy tylko obserwatorami – jesteśmy częścią społeczności, w której funkcjonujemy. Nasze wsparcie obejmuje wszystkich, z którymi współpracujemy i dla których działamy: naszych pracowników, franczyzobiorców, partnerów biznesowych i dostawców oraz lokalne społeczności, sąsiadów i gości naszych restauracji. Kolejny raz wykorzystaliśmy skalę działania i naszą sprawność operacyjną, aby pomagać tak, jak potrafimy najlepiej – ciepłymi posiłkami – mówi Tomasz Rogacz, Dyrektor Generalny McDonald’s Polska.
Firma, wraz z pracownikami i franczyzobiorcami z regionu dotkniętego powodzią, na bieżąco sprawdzała lokalne potrzeby osób i instytucji. W odpowiedzi na nie, koordynowała działania pomocowe, angażując w pomoc dostawców i partnerów biznesowych. Wspólnie z firmami: HAVI Logistics, The Coca-Cola Company, Diversey, Miklan-Ryza i Ecolab, dostarczyła wodę i środki czystości do Jeleniej Góry, Nysy, Kłodzka i Oławy.
Portal Warszawski. O krok do przodu