Rozbudowane Lotnisko Chopina nie będzie w Europie ani największe, ani najpiękniejsze, ani najwygodniejsze, ale za to będzie… NAJDŁUŻSZE. Polska myśl lotniskowa ma szansę znaleźć się w światowej awangardzie – czytamy na profilu specjalisty do spraw lotnictwa, Macieja Wilka.
Pytanie tylko, czy to oby nie nadmierna MEGALOMANIA
Najdłuższy terminal pasażerski na świecie znajduje się w Osace (KIX) – 1700m. Drugie miejsce zajmuje Detroit (DTW) – 1500m. W tym świetle warto rozważyć dociągnięcie jeszcze dodatkowych 200m na Okęciu, żeby wskoczyć przynajmniej do TOP3 światowego rankingu. W Europie rozbudowane Lotnisko Chopina nie będzie miało sobie równych. Pytanie tylko, czy to oby nie nadmierna MEGALOMANIA. Nasze lotnisko bije na głowę niemieckie huby we Frankfurcie, jak i Monachium, co niesie istotny ładunek symboliczny i adresuje aspiracje godnościowe części elektoratu. Najnowocześniejsze lotniska hubowe na świecie buduje się obecnie w formie ROZGWIAZDY. Skraca to istotnie dystans pomiędzy gate’ami, ułatwia realizację transferów pasażerskich i w naturalny sposób koncentruje ruch pasażerski w części komercyjnej terminala.
CPK zaplanowany został na bazie najlepszych światowych wzorców. Nasi wybitni i bezstronni eksperci pod wodzą Macieja Laska uważają jednak inaczej. O pozycję w Europie rywalizować będzie więc prowizorycznym potworkiem, jakim będzie rozbudowane Lotnisko Chopina.


ZA:
Portal Warszawski. O krok do przodu