Zaawansowanie prac na stacji Warszawa Zachodnia przekroczyło już 85%. W czwartek 28 marca Budimex połączył, w trakcie prac budowlanych, nowy tunel na poziomie -1 od strony Alei Jerozolimskich z gotowym już nowym tunelem od strony Woli. Połączenie odbyło się 8 metrów pod ziemią pod kursującymi pociągami.
Zakończenie prac związanych z infrastrukturą pasażerską jest przewidziane do końca 2024 roku
Do 30 marca uruchomiona zostanie winda tymczasowa do kładki nad peronami od strony Alej Jerozolimskich. Do połowy czerwca Budimex zakończy prace na peronach 1, 2 i 3. W dalszym czasie będą trwały prace na poziomie -1 dworca. Na budowie pracuje każdego dnia ponad 600 osób i 160 jednostek sprzętowych. Trwa obecnie konstruowanie peronów 1,2 i 3 oraz zadaszenia tej części stacji. Inwestor prowadzi też prace wykończeniowe nowej hali dworca od strony Woli.
Zakończenie prac związanych z infrastrukturą pasażerską jest przewidziane do końca 2024 roku. Budowa stacji Warszawa Zachodnia to jedna z największych budów w Polsce o wartości ponad 2 mld złotych. W jej ramach przebudowano już ponad 100 rozjazdów i 30 km torów. Linia średnicowa zyskała dzięki pracom nowe połączenie z układem torowym linii radomskiej i małej linii obwodowej. Powstało także nowe wyjście torowe do lotniska w ramach projektu CPK.
za; Rzecznik prasowy Budimex
Portal Warszawski