PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały porozumienie ramowe o współpracy ze Związkiem Województw Rzeczpospolitej Polskiej. Uzgodnienie dotyczy budowy nowych ścieżek rowerowych wzdłuż linii kolejowych i tworzy podstawę do dalszej współpracy.
Mamy wreszcie zielone światło
Współpraca pomiędzy PLK SA, a ZWRP ma usprawnić budowanie przez samorządy tras rowerowych na obszarach kolejowych, a tym samym promowanie ekologii i zdrowego stylu życia. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Związek Województw Rzeczpospolitej Polskiej określiły ramy wzajemnej współpracy do wypracowania rozwiązań dotyczących warunków technicznych skrzyżowań linii kolejowych z drogami rowerowymi, a także dróg dojścia dla rowerzystów i osób o ograniczonej możliwości poruszania się do peronów stacji i przystanków kolejowych.
Mamy wreszcie zielone światło – w Kobyłce teren, gdzie taka ścieżka mogłaby powstać, znajduje się właśnie na terenie kolejowym. Ulica – Norweska a potem wzdłuż parkanu OSiR Wicher – Edyta Zbieć, burmistrz Kobyłki.
Budowa tras rowerowych na obszarach kolejowych musi odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami. Na obszarach obecnie nieczynnych linii kolejowych inwestorzy – samorządy muszą uwzględnić zapewnienie zagospodarowania terenu w sposób pozwalający na zachowanie ciągłości korytarza transportowego, w tym na potrzeby ewentualnych przyszłych inwestycji związanych z rozbudową sieci kolejowej. W każdym z przypadków inwestor, który chce budować ścieżkę musi przedstawić PLK SA plany jej przebiegu. Po akceptacji planów zawierana będzie indywidualna umowa określająca prawa i obowiązki przy planowaniu, realizacji oraz późniejszym utrzymaniu trasy rowerowej. Warunkiem koniecznym realizacji inwestycji jest uzyskanie przez samorząd odpowiednich zgód zarządcy terenów kolejowych.
za: plk-sa.pl
Portal Warszawski