Tak wygląda podział ruchu w postępowych miastach europejskich

Warto przypominać jak wygląda podział ruchu w między innymi postępowych Europejskich miastach (źródło – Deloitte). Interesujący jest tu Amsterdam – 42%, czyli o 10% większy udział w ruchu samochodów niż Warszawa, ale za to marny komunikacji miejskiej.

Pokazuje to, że ani rowery ani komunikacja miejska nie zastępują samochodów

Za to pokazuje – że w tej małej miejscowości (2 razy mniejszy od Warszawy) można zastąpić komunikację publiczną i ruch pieszy rowerami, analogicznie obserwujemy w jeszcze mniejszej Kopenhadze. A Bruksela – Unijny „diament postępu” – na ruch rowerowy ma „wywalone”.

Nie ma żadnych podstaw poza brakiem woli (lub rozsądkiem?), aby Belgowie nie mieli w tym małym miasteczku jeździć rowerami, natomiast 49% ruch samochodowy pokazuje że Bruksela jednak podchodzi do tematu pragmatycznie – na rowerach widzi Polaków, nie Belgów.

 

 

 

StopKorkom, Portal Warszawski

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły