W połowie października zamontowany został ostatni element, który pozwolił połączyć ze sobą brzegi Wisły – od tego czasu sporo się jednak działo – montowaliśmy m.in. krzyżulce, spawaliśmy styki montażowe czy wykonywaliśmy zabezpieczenia antykorozyjne. Tempo prac pozwala zakładać, że oficjalne otwarcie nastąpi już wiosną przyszłego roku – czytamy na stronie Zarządu Dróg Miejskich.
Krzyżulce i nie tylko
Po zamontowaniu ostatniego elementu konstrukcji, wykonawca mógł skupić się na pracach wykończeniowych. W ostatnich tygodniach montowane były krzyżulce – czyli pochyłe elementy konstrukcyjne, które odpowiadają za przenoszenie sił rozciągających i ściskających, wykonywane były też zabezpieczenia antykorozyjne, izolacjo-nawierzchnie z żywic na ustroju nośnym oraz spawy styków montażowych. Umacniana jest również skarpa rampy południowej oraz układane są płyty betonowe zdemontowane z bulwarów na czas budowy.
Obecnie prace skupiają się na montażu słupków pod docelowe balustrady, instalacji urządzeń dylatacyjnych oraz łożysk podpór. Kontynuowane są również prace w zakresie zabezpieczeń antykorozyjnych, układaniu nawierzchni na moście oraz bulwarach. Wszystkie prace toczą się mimo coraz niższych temperatur i zbliżającej się wielkimi krokami zimy. Wykonawca jest jednak przygotowany na różne ewentualności, dzięki czemu może działać zgodnie z harmonogramem.
Tempo prac pozwala zakładać, że oficjalne otwarcie nastąpi już wiosną przyszłego roku.
Portal Warszawski