[ANALIZA] Będzie tramwaj na Zieloną Białołękę – ogłasza miasto. Czyżby?

Blisko trzy lata w Tramwajach Warszawskich czekaliśmy na wydanie kluczowej decyzji. Teraz rozpoczynamy prace nad projektem budowlanym i ogłoszeniem przetargu. Tramwaj na Zieloną Białołękę pozwoli mieszkańcom osiedli wschodniej Białołęki szybko dojechać
do najbliższej stacji metra przy Kondratowicza. – czytamy w komunikacie przesłanym przesłanym przez Tramwaje Warszawskie.

Tramwaje będą mogły jeździć nawet co około 2-3 minut

Tramwaj na Zieloną Białołękę pozwoli mieszkańcom osiedli wschodniej Białołęki szybko dojechać do najbliższej stacji metra przy Kondratowicza. Nowy odcinek sieci tramwajowej o dlugości ok. 6,5 km rozpocznie się w obszarze skrzyżowania ulic Matki Teresy z Kalkuty oraz Rembielińskiej, a następnie przebiegać będzie ulicami: św. Wincentego, Głębocką, Olszynki Grochowskiej aż do szkoły podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek. Po drodze będzie 8 przystanków. Tramwaje będą mogły jeździć nawet co około 2-3 minut. Czas przejazdu do stacji metra przy Kondratowicza wyniesie około 15 minut, a do Dworca Wileńskiego około 30 minut.

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, czyli tzw. decyzję środowiskową został złożony przez nas w lipcu 2020 r. Dokument określa, jak zabezpieczyć zieleń i jak ograniczyć emisję hałasu. Zostanie to uwzględnione w materiałach przetargowych na opracowanie dokumentacji projektowej. Harmonogram zakłada, że przetarg na zaprojektowanie tramwaju na Zieloną Białołękę ogłosimy jeszcze w tym roku. Budowa tramwaju ma zacząć się do 2030 roku. Możliwe jest przyśpieszenie inwestycji, ale będzie to zależało od dostępności środków finansowych. Będziemy się starali o fundusze z Unii Europejskiej.

Tyle informacja oficjalnie.

Analiza

Jest okazja aby się tym faktem pochwalić i ogłosić dobrą nowinę całemu światu! Bo przecież jest się czym chwalić, można  powiedzieć sukces!  Ale nie bardzo jest się czym chwalić i to z kilku powodów.  Po pierwsze należy spytać jak zmieści się trasa tramwajowa i szeroka Nowotrocka 2×2 pasy na tak wąskim pasie drogowym? Bo trasa Matki Teresy z Kalkuty to przedłużenie ul. Nowotrockiej, a tę ulicę pan Prezydent obiecał mieszkańcom Targówka jako szeroką arterię! No chyba, że tylko obiecał. Jak zmieści się trasa tramwajowa i szeroka ul. św. Wincentego 2×2 pasy na tak wąskim pasie drogowym? Bo poszerzoną trasę św. Wincentego pan Prezydent obiecał mieszkańcom Targówka jako szeroką arterię! No chyba, że tylko obiecał.

Inną kwestią jest harmonogram. Czy to jest jakiś żart? 10 lat na zaprojektowanie i realizacja? Przecież wszystkie decyzje administracyjne powinien uzyskać projektant w trakcie wykonania projektu. Wygląda to przecież na przedwyborczą obietnicę bez pokrycia. No i ostatnia kwestia. Uzyskanie decyzji środowiskowej to nie wybudowanie trasy, choć jest to najtrudniejszy dokument. Ale jak pokazali nam zarządzający miastem nie takimi dokumentami można pochwalić się przed wyborami. Dla przypomnienia mieszkańcy Targówka zostali pozbawieni trasy i mostu Krasińskiego na wniosek radnych PO z dzielnicy Targówek! Na most i na trasę została wydana decyzja środowiskowa (która jest już nieaktualna), był wykonany projekt budowlany i była aktualizacja projektu. Dziś ani trasy ani dziesiątek milionów złotych wydanych już na tą inwestycję nie widać. Czy miasto zgłosiło niegospodarność do organów ścigania?

Jednym słowem wybory idą i nikt tyle nie da co radni PO i ratusz obieca.

Portal Warszawski

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły