Na łamach Portalu Warszawskiego publikujemy demokratycznie (od lewa do prawa) opinie mieszkańców, specjalistów, radnych, blogerów, i innych. Dziś publikujemy opinię portalu e-teatr, znalezioną na fejsbukowym portalu Obywatele Ursynowa.
Wystarczy zaczerpnąć pomysły i rozwiązania od tych, którzy już je wdrożyli i sprawdzili, że działają
Według badań Strefa 30 nie ma wad. Poza bezpieczeństwem rowerzystów i pieszych (do 90% mniej zabitych), jest ciszej i MNIEJ spalin (niż samochody poruszające się w korku). Ruch często staje się bardziej płynny. Za korki nie odpowiada mniejsza ilość pasów i Tempo30. I jeszcze kilka przykładów miast, które wprowadziły Tempo30: Madryt 85% ma Tempo30, Graz 100%, Bilbao 87%, Barcelona 68% i WSZYSTKIE drogi z jednym pasem w jednym kierunku, Grenoble całe, Nantes 80%, Tokio 400 stref, Luxemburg już prawie cały, Holandia 70% wszystkich ulic w miastach ma Tempo30. A teraz pytanie – o ile szybciej kierowca przejedzie Ursynów przy 50 km / h od tego, który jedzie wolniej? Stosując się do przepisów, przy tej ilości pasów i świateł, na których powinien się zatrzymać? Minutę? Może dwie? A na szali mamy ludzkie życie.
A tym z państwa, którzy chcą poczytać o tym, co wpływa na zmniejszenie korków i bardziej płynny ruch w miastach, polecam książkę Szymona Bujalskiego (Dziennikarz dla klimatu) pt. „Recepta na lepszy klimat”. Znajdziecie w niej mnóstwo badań, statystyki i przykłady miast, które uporały się z tymi problemami. W tej dziedzinie nie trzeba nic wymyślać, wystarczy zaczerpnąć pomysły i rozwiązania od tych, którzy już je wdrożyli i sprawdzili, że działają. I tak, jestem również kierowczynią, uczestniczką ruchu samochodowego. Ale jestem też kolarką, pieszą i mam dzieci, przypuszczam jak większość z państwa