Bolt regularnie podejmuje działania mające na celu edukowanie użytkowników i przechodniów o prawidłowym parkowaniu hulajnóg. Teraz firma postanowiła wykonać miły gest w stronę uprzejmych pieszych: przewrócone hulajnogi elektryczne będą dziękować osobie, która podniesie do pionu przewrócony jednoślad. Jest to kolejny krok mający motywować do prawidłowego korzystania z elektrycznych jednośladów – czytamy w informacji prasowej przesłanym na adres naszej redakcji.
Dziękuję
W ramach działań edukacyjnych, Bolt, największy operator mikromobilności w Europie, wprowadza funkcję, dzięki której przewrócone hulajnogi elektryczne od teraz będą odpowiadać „Dziękuję!”. Aby usłyszeć od hulajnogi miłe słowo, wystarczy podnieść do pionu przewrócony jednoślad.
Rozwiązanie wykorzystuje wbudowane sensory, które oceniają położenie pojazdu i gdy osoba podnosi przewróconą hulajnogę, system dźwiękowego powiadomienia reaguje sygnałem wdzięczności. Jest to kolejne rozwiązanie, które ma na celu edukować już nie tylko użytkowników z zasad prawidłowego korzystania z hulajnóg elektrycznych. Od ubiegłego roku działa w aplikacji Bolt narzędzie do prawidłowego parkowania, które wspierane jest przez sztuczną inteligencję.
– Bolt stale rozwija technologie, które mają na celu zapewnienie większego bezpieczeństwa i komfortu zarówno użytkownikom i użytkowniczkom hulajnóg elektrycznych, jak i innym uczestnikom i uczestniczkom ruchu drogowego. Naszym celem poprzez nową funkcję jest zmniejszenie liczby przewróconych hulajnóg, które nierzadko są efektem wandalizmu. Mamy nadzieję, że hulajnogi mówiące „Dziękuję!” zachęcą ludzi do działania w duchu społecznym i podnoszenia pozostawionych w niewłaściwych pozycjach urządzeń, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia negatywnych skutków wandalizmu – Bartosz Małecki, Senior Operations Manager, Bolt Rentals w Polsce.
Portal Warszawski