[NASZ TEMAT] Co ten człowiek robi w ZDM???

Bartosz Piłat to taki krakowski Puchalski, ten sam poziom kompetencji, wiedzy i zaangażowania w „aktywistyczną”, rowerową wizję świata. Piłat od niedawna jest częstym gościem na spotkaniach warszawskiego Zarządu Dróg Miejskich, w których bierze udział i niejako ZDM reprezentuje. Dlatego też portal ActivistWatch zadał zasadne pytania, na które czekamy z niecierpliwością. Bartosz Piłat z Polskiego Alarmu Smogowego jest niestety również przez media nazywany…ekspertem ds. polityki transportowej…mim braku wykształcenie w tej materii.

Czekamy na odpowiedź na następujące pytania

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz.U. nr 112, poz. 1198) zwracamy się w trybie art. 10 ust. 1 tejże ustawy z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej dotyczącej Bartosza Piłata i jego roli w miejskim ratuszu. Zgodnie z prawem zawartym z art. 61 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej o treści: „Obywatel ma prawo do uzyskiwania informacji o działalności organów władzy publicznej oraz osób pełniących funkcje
publiczne. Prawo to obejmuje również uzyskiwanie informacji o działalności organów samorządu gospodarczego i zawodowego, a także innych osób oraz jednostek organizacyjnych w zakresie, w jakim wykonują one zadania władzy publicznej i gospodarują mieniem komunalnym lub majątkiem Skarbu Państwa.

Jak również zgodnie z art. 2 ust. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej: „Od osoby wykonującej prawo do informacji publicznej nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego.” Zgodnie ze szczególnie istotnymi informacjami dla interesu publicznego (art. 3 ust 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej) motywujemy swój wniosek jako chęć uczynienia z otrzymanej odpowiedzi przetworzonej użytku dla dobra wspólnego w taki sposób, który nie jest
dostępny dla każdego posiadacza informacji publicznej prostej.

 


 

 

W urzędzie przygotowanych jest wiele projektów dotyczących buspasów. Znaczna część z nich mogłaby być uruchomiona rok, dwa lata temu. Dopiero w grudniu ogłoszono wytyczenie kilku po stronie praskiej, niedawno pokazano również parę kolejnych m.in na Bitwy Warszawskiej i Czerniakowskiej. Z chwilą otwarcia Południowej Obwodnicy Warszawy, Dolinka Służewiecka czy al. Wilanowska też będą miały wytyczone buspasy. Jednak jest to stanowczo za mało.

Jako jeden z elementów walki z zanieczyszczeniami transportowymi uznał rozszerzenie strefy płatnego parkowania. Takie strefy dzielą Warszawę na podobszary, które sprzyjają ograniczeniu podróży między dzielnicami.

(zielonagospodarka.pl/)


Wykorzystane informacje pozwolą na poprawę wizerunku ZDM

Na ostatnich konsultacjach prowadzonych m. in. przez Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie uczestnikiem reprezentującym był Bartosz Piłat. Prosimy o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

  • Czy Bartosz Piłat jest pracownikiem ZDM Warszawa?
  • Jeśli tak, to prosimy podać od kiedy, jakie zajmuje stanowisko, w którym z wydziałów jest zatrudniony, oraz w jaki sposób odbył się ew. nabór na stanowisko?
  • Jeśli nie, to prosimy o odpowiedź w jakim charakterze występuje Bartosz Piłat na spotkaniach konsultacyjnych i czy rzeczywiście jest osoba reprezentująca ZDM.
  • Jeśli nie jest osobą reprezentująca ZDM prosimy o podanie jaką instytucją związana z warszawskim ratuszem reprezentuje według Państwa wiedzy na konsultacjach społecznych?

Do tematu będziemy wracać.

Portal Warszawski

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły