W 2023 roku powstanie Buspas na Głębockiej i św. Wincentego
Na Bródno dojechało metro. Uruchomienie podziemnej kolei pod ul. L. Kondratowicza oznacza krótszy czas przejazdu do centrum Warszawy m.in. dla mieszkańców Targówka. Specjalnie z myślą o osobach, które do nowo otwartych stacji – „Bródno” i „Kondratowicza” – będą docierać autobusami, wprowadzimy zmiany na ulicach Głębockiej i św. Wincentego – czytamy na stronie Zarządu Dróg Miejskich.
Co i jak?
Od ronda przy drodze ekspresowej S8 do skrzyżowania z ul. L. Kondratowicza zostanie wyznaczony buspas. Pasy dla autobusów powstaną w obu kierunkach – by ułatwić pasażerom komunikacji miejskiej podróż także z metra w kierunku Białołęki:
po zachodniej stronie ciągu ulic Głębockiej i św. Wincentego buspas powstanie od przystanku autobusowego „CH Targówek 03” do ul. L. Kondratowicza,
po stronie wschodniej buspas zacznie się za skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborskiej, a zakończy na wysokości przystanku „CH Targówek 03”.
Na tych odcinkach, tam gdzie dziś jest jeden pas, zostanie poszerzona jezdnia.
Wprowadzone zostanie też kilka rozwiązań usprawniających poruszanie się wszystkim uczestnikom ruchu:
kierowcy zyskają osobny pas do skrętu w prawo w ul. Malborską oraz wydłużony prawoskręt na drogę prowadzącą na parkingi pod centrum handlowym Atrium Targówek,
piesi będą mogli korzystać z azylu na przejściu dla pieszych przez ul. św. Wincentego po południowej stronie skrzyżowania z ulicami Malborską i Przy Grodzisku,
rowerzyści pojadą przedłużoną po zachodniej stronie do ronda ścieżką rowerową, która dziś kończy się przy przystanku „CH Targówek 01”; dodatkowo wytyczony zostanie przejazd rowerowy przy przejściu dla pieszych po południowej stronie ronda.