NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ! Uważaj na podejrzane smsy i e-maile, w których oszuści podszywający się pod markę PGE próbują wyłudzić pieniądze lub dane osobowe

Działania cyberprzestępców polegają także na wysyłaniu fałszywych e-maili z informacją o braku uregulowania należności czy niedopłatach do faktur. Mają one na celu wyłudzenie płatności lub danych. W korespondencji wysyłanej przez PGE np. o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest nr klienta, nr faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty.

Ważne

Podobnie jest w przypadku informacji o wystawieniu nowej PGE eFaktury. Aby upewnić się, że nadawcą wiadomości jest PGE Obrót, należy przed otwarciem załącznika sprawdzić nazwę i numer klienta w treści wiadomości. Dane te prezentowane są w prawym górnym rogu wiadomości.

PGE Obrót podobnie jak każda firma zajmująca się sprzedażą i obsługą Klienta, wysyła informacje z przypomnieniami dotyczącymi płatności. Takie wiadomości można w łatwy sposób zweryfikować. Pomagają w tym wygodne, zdalne narzędzia. Zarówno elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, jak i usługa PGE eFaktura pozwalają w każdej chwili sprawdzić podstawowe dane, takie jak np. kwota do zapłaty czy numer konta.

  • W treści SMS-a od PGE zawsze znajdziesz nr klienta, który możesz sprawdzić np. na swojej fakturze,
  • PGE w swoich smsach nie podaje linków kierujących do systemów płatności internetowych.

Pamiętaj, aby nigdy nie klikać w link podany w SMS-ie od nieznanego nadawcy! Może to skutkować:

  • pozyskaniem przez oszustów Twoich danych osobowych, danych karty płatniczej itp.,
  • zainfekowaniem Twojego komputera lub telefonu złośliwym oprogramowaniem.

Za; Grupa PGE

Portal Warszawski

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.