Pracujemy w dwóch miejscach – na ul. M. Kasprzaka przy Karolkowej i przy Redutowej. W pierwszym miejscu trwają roboty związane z budową nowych torów. Zespawaliśmy przywiezione szyny. Wkrótce zaczną się kolejne etapy konstruowania nowego torowiska obsadzonego rozchodnikiem, rośliną która nie wymaga podlewania i zakwita wieloma kolorami. W Warszawie jest już ponad 25 km zielonych torów i przybędą kolejne – chwalą się Tramwaje Warszawskie.
Ruch tramwajowy na ul. M. Kasprzaka będzie oddzielony od ruchu samochodowego
Na perony i do przejścia będzie można dostać się z pomocą schodów, wind i pochylni. Niebawem zostaną usunięte kolizje sieci sanitarnej i elektroenergetycznej z zaprojektowaną infrastrukturą.
Pierwsze szyny na Kasprzaka to początek inwestycji. Powstanie ok. 2,3 km nowych torów między ulicami Wolską i Skierniewicką oraz zmodernizowanych zostanie ok. 1,2 km istniejącego torowiska w ciągu Wolskiej i M.Kasprzaka. Budowa nowej trasy ma się zakończyć w 2023 roku. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż potrwa zaledwie kilka minut. Na otwarcie tramwaju na Kasprzaka czekają mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ul. Jana Kazimierza. Ale skorzystają nie tylko mieszkańcy Woli. Tramwaj dowiezie pasażerów do przystanku kolejowego Warszawa Wola. Pasażerowie skorzystają z nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy J. K. Ordona. Wszystkie będą przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, opiekunów z dziećmi i seniorów.
za; Tramwaje Warszawskie
Portal Warszawski