Wolscy radni przeciwni cięciu tras autobusowych po otwarciu metra

Przedstawiciele mieszkańców sprzeciwiają się zmianom w kursowaniu m.in. autobusów 171 i 190, których trasy ZTM chce skrócić wraz z otwarciem nowych stacji podziemnej kolejki. Radni chcą też wprowadzania ewentualnych zmian po kilku miesiącach od otwarcia metra.

Najprawdopodobniej w czerwcu zostaną otwarte dwie nowe stacje II linii metra

Wkrótce zakończy się budowa dwóch stacji metra po lewej stronie Warszawy. Zarząd Transportu Miejskiego chce powiązać uruchomienie stacji Ulrychów i Bemowo ze zmianami tras autobusów: 109, 149, 154, 167, 171, 190 i 201. Takie rozwiązanie wzbudziło sprzeciw Radnych Woli, którzy we wtorek przyjęli w tej sprawie uchwałę. – Zaproponowane zmiany budzą niepokój mieszkańców, którzy przyzwyczaili się do korzystania z konkretnych rozwiązań komunikacyjnychtłumaczy Kamil Giemza, przewodniczący większościowego klubu Koalicji Obywatelskiej w Radzie Dzielnicy Wola. Jego zdaniem Warszawa powinna przykładać szczególną uwagę do wygody transportu miejskiego. – Zarząd Transportu Miejskiego nie może patrzeć tylko przez pryzmat kosztów transportu, wtedy bowiem powstanie ryzyko odpływu użytkowników komunikacji zbiorowejzaznacza Giemza. Inni radni podzielają tę opinię.

Największy sprzeciw budzą plany skrócenia 171 i 190. 171 jeździ dziś z Chomiczówki, przez Wolę na Torwar, stanowiąc także połączenie dla wielu kibiców piłki nożnej i siatkówki. Druga prowadzi z osiedla Górczewska przez całe miasto, aż do Centrum Handlowego Marki. Po zmianach pierwsza miałaby stać się linią lokalną i łączyć Chomiczówkę ze stacją metra Bemowo. Kursowanie przegubowców 190 zostałoby skrócone do pętli Znana.

Przedstawiciele mieszkańców chcą też, by ewentualne zmiany wprowadzać z kilkumiesięcznym opóźnieniem, a nie w dniu otwarcia metra 

Doceniamy pozytywne zmiany, jakie niesie za sobą rozbudowa II linii metra, nie możemy się jednak zgodzić na ucinanie tras autobusów, które dają możliwość seniorom i rodzicom z dziećmi wygodnego dojazdu, bez konieczności przesiadania się, do takich instytucji jak szpitale, OPS, wolski Ratusz czy placówki oświatowemówi Adam Matusik, Przewodniczący Komisji Ładu Przestrzennego i Nieruchomości.

Zdaniem radnych istotne jest też, żeby zmiany nie były wprowadzane „w dniu otwarcia” nowych stacji metra, a po kilku miesiącach, kiedy mieszkańcy przyzwyczają się do korzystania z podziemnej kolejki. – Jeżeli decyzja o pozostawieniu wszystkich linii byłaby niemożliwa proponujemy, aby ze zmianami wstrzymać się przynajmniej do momentu zdobycia wiarygodnych danych o przejazdach mieszkańców po otwarciu linii metra – podsumowuje Ewa Statkiewicz, Przewodnicząca Rady Dzielnicy.

za; Urząd Woli

Portal Warszawski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.