[ANALIZA] „Nowy” Plac Trzech Krzyży to utrudnienia dla pieszych, i wyłączne udogodnienia prorowerowe

To będzie kolejna pustynia miejska jaką powoli staje się centrum gdzie takie zmiany już wprowadzono. Wiadomo już, że „projektanci” z ZDM nie uwzględnili zabytkowego charakteru tego miejsca. Tak samo jak wiadomo, że to kolejne wieloetapowe zabijanie Centrum, bo warto przypomnieć, że miasto realizuje udogodnienia tylko dla jednej grupy społecznej, rowerowych aktywistów. Portal Warszawski już w 2020 roku pisał o tym, że ZDM poza blokadą Jerozolimskich, szykuje blokadę Centrum ze wszystkich stron.

My to wszystko przewidzieliśmy w maju 2022 roku

Dziwi się redaktorek Osowski z GW złym zmianom na plac Trzech Krzyży, które tak wspierał;

Zaskakujące zmiany na placu Trzech Krzyży. Piesi muszą nadrabiać drogi, by przejść przez zebrę, a nowe pasy rowerowe służą jako postój dostawcom albo kierowcom do skręcania w prawo. Jak tu się połapać? I skąd to zamieszanie? Najbardziej zaskakująca zmiana na pl. Trzech Krzyży dotyczy pieszych. Owszem, w poprzek głównych jezdni wyznaczono bezpieczną zebrę z nową sygnalizacją (to zmiana na plus), ale wiele krytyki spada na przejście przez jezdnię boczną przy Instytucie Głuchoniemych.

Co pisaliśmy?

Żeby nie było wątpliwości co do skali szkodliwości zmian, Stopkorkom przetłumaczył dla Was z samorządowo-aktywistycznego na język polski na czym polega dewastacja Placu Trzech Krzyży.

Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na przebudowę placu Trzech Krzyży

  • Będzie znacznie więcej korków i trudniej zaparkować! mieszkańcy będą kręcić się w kółko i poszukiwać miejsc parkingowych.

Poprawi ona bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu

  • Rowerzyści zyskają nie tylko kosztem kierowców, ale i pieszych. Będzie więcej miejsc, gdzie ścieżka krzyżuje się z chodnikiem, a w takiej sytuacji to rowerzysta ma pierwszeństwo!

Ważnym elementem projektu jest nowa infrastruktura rowerowa.

  • Wszystkie te zmiany służą jedynie rowerzystom! Pozostali użytkownicy ruchu stracą.

Po wschodniej stronie placu, od Alej Ujazdowskich do ulicy Książęcej, biec będzie dwukierunkowa droga dla rowerów”

  • Po stronie wschodniej zabierzemy Wam jeden pas ruchu! Tak, tam gdzie się stoi w korku do skrętu w Książęcą! Skręcić będzie jeszcze trudniej, bo ścieżka przecina jezdnię.


Na dalszym odcinku powstaną jednokierunkowe pasy rowerowe wyznaczone na jezdni i biegnące zgodnie z kierunkiem ruchu.”

  • Na fragmencie Nowego Światu od de Gaulle’a zabierzemy Wam jeden pas! Do tego zrobimy kuriozalną śluzę, żeby jeszcze więcej aut zostało na światłach przy wjeździe na Plac! Z zachodniej jezdni Placu, też zabierzemy Wam jeden pas, żeby zrobić ścieżkę!

Zaprojektowano też rezerwy w kierunku ulic Hożej i Żurawiej umożliwiające na łatwe wprowadzenie tam w przyszłości dwukierunkowego ruchu rowerów.”

  • Zabierzemy jeszcze więcej płatnych miejsc parkingowych, tak potrzebnych w tej okolicy!

„Na wysokości ulicy Smolnej, która stanowi granicę zmian od północy, powstanie krótki dwukierunkowy łącznik rowerowy”

  • Na wysokości ulicy Smolnej wykonamy jakieś qui pro quo, żeby więcej pieszych zostało przejechanych przez rowerzystów.

 



Komentarz

Wczorajsza opinia Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nie zaskakuje, bo wszystkie te uwagi zgłaszaliśmy w naszych artykułach. Opinia profesora Lewickiego (od wczoraj stał się celem ataków pseudoznawców, „aktywistów” jakoby miał się nie znać, niektórzy wręcz żądają aby wyeliminować funkcję Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków) demaskuje NIEWIEDZĘ Puchalskiego i jego „projektantów” oraz obsesje „aktywu”.

Po pierwsze wszystko to przewidzieliśmy, a po drugie dowiadujemy się, że miasto przeznaczyło 10 mln zł na przebudowę Placu trzech krzyży. Oglądamy wizualizację i czego nie ma na tej wizualizacji?? Nie ma mieszkańców miasta dojeżdżających samochodami.  Zapewne ulice pozostawiono tylko po to aby urzędnicy mieli jak dojechać! Ale za to  postanowiło pozbyć się raz na zawsze tych blachosmrodów z Centrum miasta. Będziemy miastem na skalę „europejską”, miastem  bez samochodów. Ale czy w miastach europejskich nie ma samochodów? Otóż są wszędzie zarówno w Amsterdamie, Paryżu, Kopenhadze. Tam samochody są i mają miejsca do parkowania,  co wielokrotnie udowadnialiśmy. Ale nasz „aktyw” chce aby łaskawie zostali sami jedynie piesi i rowerzyści. Ale biorąc pod uwagę doświadczenia chociażby z Krakowa, Ursynowa i Centrum Warszawy, czy aby na pewno tych rowerzystów i pieszych wystarczy aby to miasto mogło żyć i się rozwijać? Czy to będzie kolejne miejsce omijane szerokim łukiem przez mieszkańców i czy nie zarżnie się tu handlu i usług? Słowo „czy” jest jak najbardziej w tym miejscu niepotrzebne.

I zadajmy sobie kilka pytań? Ile dacie się sobie zabrać? Czemu milczą społeczni opiekunowie zabytków (np. jest nim Michalski z Dla Pragi), varsavianiści tacy jak Mika, Jastrzębska i inni? Czemu nagle milczy stołeczny konserwator miejski i nasze wielkie stołeczne „autorytety”?

Wychodzi na to, że piesi, tak jak kierowcy są drugą, a może nawet trzecią kategorią mieszkańców dla urzędników. A brednie aktywu o ich brawa to kolejny blamaż.

https://portalwarszawski.com.pl/2021/06/21/nasz-news-ratusz-z-aktywem-szykuje-nam-dewastacje-pl-trzech-krzyzy/

Portal Warszawski

 

 

 

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły