Jaki jest obecny koszt kładki nad Wisłą? Czy było warto?
Nie było logicznych przesłanek aby ta kładka, tak naprawdę rowerowa, później dopiero piesza, powstała. Przepłacona, i logistycznie nie rozwiązująca w sumie żadnego problemu. Jeśli miejscy uzurpatorzy ją krytykują coś jest na rzeczy. Radny z Pragi Północ pyta ZDM o rzeczywisty koszt tego misia.
Radny pyta
Zgodnie z odpowiedzią na interpelację Praskiego radnego Ernesta Kobylińskiego, ZDM informuje iż koszt kładki pieszo-rowerowej, wyniesie 120 988 064,28 zł. Za taką kwotę można byłoby nie tylko wyremontować wiele Praskich kamienic, ale także… zbudować oddzielną ścieżkę dla rowerów na każdym moście. Jak bowiem czytamy w dalszej części odpowiedzi na interpelację koszt budowy podwieszonej ścieżki przy moście Łazienkowskim wyniósł 13 865 051,28 zł.
Zakładając więc, że przy każdej z istniejących ośmiu przepraw przez Wisłę zbudować oddzielną ścieżkę rowerową (np. istniejąca na Moście Gdańskim jest bardzo niebezpieczna) – koszt przy zaokrągleniu do 14 mln zł dałby nam 112 mln zł. Czyli o ponad 8 mln zł. mniej niż koszt budowy nowej kładki!
„W mojej opinii dziś kładka pieszo-rowerowa nie powinna być dla miasta priorytetem. Jest dużo ważniejszych inwestycji, które od lat czekają na realizację” – skomentował w rozmowie z Portalem, Radny Ernest Kobyliński.