[ANALIZA] Czy ścieżki rowerowe niszczą handel?

Miejski „aktywista”, Michał Olszewski, który niestety jest też wiceprezydentem Warszawy, chwali się, że zaktualizowano mapę rowerową. Po co się buduje ścieżki rowerowe? Zapewne tylko i wyłącznie po to aby wydać pieniądze, a przebudowę ulicy wykonuje się po to aby był pretekst do zniszczenia handlu z okolicy. Rozpatrzmy to na przykładzie ul. Zdziarskiej.

Analiza

Położenie nawierzchni asfaltowej czy wybudowanie ścieżki rowerowej to nie wszystko co jest potrzebne mieszkańcom. Mieszkańcy potrzebują korzystać z punktów usługowych czy sklepów.

Jak pisze jeden z mieszkańców w mailu do nas; w dodatku w miejscach przystanku po prawej stronie ludzie stawiali auta bo przestrzeń ma charakter handlowy, a obecnie miejsc takich nie ma”. Dobry gospodarz potrafiłby wymusić na projektancie takie wyznaczenie przystanku i miejsc postojowych aby było i zgodnie z przepisami, i wygodnie dla wszystkich. Ale nie, należało wybudować ścieżkę rowerową, bo zgodnie z teorią obecnie zarządzających (nie potwierdzoną badaniami) większe zakupy robi rowerzysta.

 

 

My się zaś pytamy, po co wyrzucono pieniądze na budowę ścieżki rowerowej skoro i tak rowerzyści z niej nie korzystają – czego przykładem jest powyższe zdjęcie. Również się pytamy kto wymyśla takie rozwiązania komunikacyjne?

Przypominamy

Kierowca samochodu musi ustąpić rowerzyście (jeśli ten znajduje się na przejeździe a nie do niego dojeżdża jak co niektórzy chcieliby czytać przepisy PoRD), a następnie mają pierwszeństwo nad włączającymi się do ruchu.

Niby to wygląda ładnie, niby czysto, asfalt wylany równo ale czy praktyczne, dla mieszkańców? Czy zrobią zakupy w pobliskim sklepie czy jednak wybiorą samochód i pojadą do marketu?

 

Co wynika z faktu, że aktualizuje się mapę ścieżek rowerowych?

Tylko tyle, że wydano bardzo dużo pieniędzy na inwestycje, która nie przynosi żadnych korzyści dla mieszkańców. Mamy w mieście coraz większe korki, mieszkańcy korzystający z samochodu coraz dłużej dojeżdżają do domu, pracy, szkoły przedszkola a za setki milionów zł buduje się ścieżki rowerowe dla nie całych 3% rowerzystów co wynika z niezależnych badań , Jednocześnie zwiększyła się liczba mieszkańców korzystających z samochodu, pomimo rzucanych im kłód pod nogo przez obecnie zarządzających miastem!

Proszę wybrać się na ulicę Sokratesa, i wszystkie inne  poddane „inżynierii” według Puchalskiego. Za chwilę zabiją Centrum, kiedy wezmą się za ulicę Kruczą, mimo że mieszkańcy wcale tych zmian sobie nie życzą.

Portal Warszawski

 

 

 

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły