[KOMENTARZ] Połączenia Starej Ochoty z Wolą brak. Jak długo?
Kto mieszka na Ochocie, ten wie, że tory kolejowe przedzielają Warszawę niczym Wisła. Kilka lat temu padła propozycja, by wykonać połączenie w osi ulicy Spiskiej. Miałoby to wyglądać tak jak na załączonym obrazku – czytamy na stronie Warszawskie niedasię.
Najbliższy czynny wiadukt na Placu Zawiszy, a tunel przy Prymasa
Niestety nic z tego nie będzie, bo na działce, przez którą mogłoby iść połączenie, powstanie apartamentowiec (o czym pisaliśmy na naszych łamach). I tym sposobem Ochota nadal zostanie oddzielona od Woli, a na długości 2 km nie będzie żadnego połączenia drogowego obu dzielnic (pseudo kładka PKP przy Głównej się nie liczy). To więcej niż między jakimkolwiek mostem w Warszawie w części nazwijmy to śródmiejskiej (Gdański-Łazienkowski). Kiedyś miał być też tunel pod Dworcem Zachodnim w osi Grzymały-Płocka, ale Miasto uznało że „niepotrzebny” więc nie uwzględniono go w projekcie Zachodniego. Utworzenie połączenie Karolkowa-Spiska było możliwe przy podziemnym Dworcu Głównym, ale wymagało dodatkowo obniżenia 5 torów, w tym WKD. PKP bardzo nie spodobał się ten pomysł i powiedziało: NIEDASIE.
Następnie otwarto oferty na projekt i budowę podziemnego głównego i niespodzianka: „zadrogo”. Jednakże PKP potrzebowało „na JUŻ” uruchomić Dworzec Główny w jakiejkolwiek formie, bo „już za 2 lata” miał się zacząć Remont Średnicy. Ogłoszono więc przetarg na Główny „po terenie”, a temat wiaduktu Karolkowa-Spiska poszedł w niepamięć.
Jak jest dziś?
Dzisiaj, po 4 latach budowy Głównego w dalszym ciągu słyszymy, że remont Średnicy „już za 2 lata”, ale tu pojawia się plot-twist: PKP na serio chce budować nowe średnice. Więc Dworzec Główny może jeszcze trafić pod ziemię, a wtedy ten wiadukt byłby możliwy, przydatny oraz potrzebny. Oto brak planowania przestrzennego – wieloletnia bolączka miasta i efekt wieloletniego braku współpracy na linii Miasto-PKP – od lat piszemy o tym, że Warszawa nie ma urbanisty z prawdziwego zdarzenia, a funkcja głównego architekta jest zbędna.
Ratusz dąży do złączenia lewego i prawego brzegu Wisły budując kładkę, która zmniejszy odległość między mostami do 400-700 m, a jednocześnie całkowicie ignoruje istnienie dwukilometrowego pasa ziemi niczyjej w środku miasta. Jeszcze gorzej wygląda to po Praskiej stronie, gdzie wyrwa liczy aż 6 kilometrów.Mimo zapowiedzi o realizacji tunelu pod Trasę Tysiąclecia, o efektach bądź umowach w tym zakresie do dziś nie poinformowano. – tyle Warszawskie niedasię.
Komentarz
Jak na powyższym przykładzie widać, włodarze miasta za bardzo są zajęci sami sobą aby przejmować się takimi problemami jak komunikacja czy infrastruktura drogowa. Zapomnieli, że miasto należy rozwijać, dawać klimat dla inwestycji, handlu, kultury. Dziś eksploatacją dróg leży, (już niedługo opiszemy analizę do przetargu Wiaduktu ks. J. Poniatowskiego) a co gorsza zarządza nimi aktywista Puchalski, który nie ma pojęcia tym o tym co robi. Już cała Warszawa wie, że dla niego o jego koleżków najważniejszym priorytetem są ścieżki rowerowe. Tak samo Biurem Inżynierii ruchu zarządza inny dyletant. Ważne, że wystarcza im czasu na pomniki głupoty jakimi jest kładka dla pieszych.
Szkoda, że bardzo dobrze prowadzony portal Warszawskie niedasię powołuje się na na „dziennikarzy” z Gazety Stołecznej, którym daleko do fachowej i rzetelnej wiedzy o mieście – lub udaje, że problem źle zarządzanego miasta nie istnieje.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na „akceptuję". Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. kliknij po więcej informacji Polityka prywatności
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.