Koniec koalicji na Pradze Północ? Idzie o pieniądze
Parę dni temu pisaliśmy o władzach Pragi Północ (Lewica plus miejscy aktywiści) i o ich braku kompetencji. Brak pomysłu na rządzenie i brak wiedzy przekłada się przede wszystkim na konflikty…
Po podpisaniu umowy na przebudowę Warszawy Zachodniej pojawiają się pierwsze kontrowersje. PKP PLK złożyły wniosek o wycinkę ok. 3200 drzew i blisko hektara krzewów na obszarach przeznaczonych przede wszystkim dla organizacji zaplecza budowy. Kolej zapewnia, że zakres wycinek ograniczono do niezbędnego minimum. Burmistrz dzielnicy apeluje o nasadzenia kompensacyjne w innych obszarach Woli, przedstawiciele PKP PLK mówią zaś jedynie o kilkudziesięciu nowych drzewach (Transport Publiczny, 2020-07-15).
Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola, poinformował, że urząd otrzymał dwa wnioski od PKP PLK dot. 3200 drzew oraz blisko hektara krzewów. – W związku z olbrzymim zakresem wycinek zwróciliśmy się do zarządu PKP PLK o ponowną analizę sytuacji. Chcielibyśmy mieć całkowitą pewność, że tak olbrzymia szkoda przyrodnicza jest niezbędnie konieczna – informował Strzałkowski.
PKP PLK przekonowyła, że wnioski związane są z realizacją ważnego społecznie projektu, jakim jest przebudowa Warszawy Zachodniej. – Teren, który musi być uporządkowany, ograniczono do minimum. Prace obejmują miejsce obok linii kolejowej, gdzie zgodnie z przepisami dla bezpieczeństwa nie powinno być drzew. Przygotowane będzie również miejsce potrzebne do sprawnej budowy nowej Warszawy Zachodniej. Wybrano teren kolejowy nieużywany, niewykorzystywany przez mieszkańców, odległy od mieszkań i osiedli. Miejsce pozwoli sprawnie działać wykonawcy i ograniczy wpływ prac magazynowych i transportowych na otoczenie – zapewnia Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. Jak zapewnia, zakres wycinek ograniczono do minimum.
Konieczność inwestycji w kolej jest niezaprzeczalna, jednak z drugiej strony zieleń w mieście jest na wagę złota. Dlatego bardzo zależało mi na zobowiązaniu inwestora do nasadzeń drzew w zamian za te, które będzie musiał wyciąć oraz na ograniczeniu planowanej wycinki do minimum – pisze Strzałkowski na swoim profilu.
Wydając negatywną odpowiedź na wniosek PKP PLK, jako Urząd Dzielnicy, zwracaliśmy uwagę na niedokładną inwentaryzację drzew i właśnie brak nasadzeń. Od tej decyzji odwołał się inwestor. W ubiegłym tygodniu jego opinię podzieliło Samorządowe Kolegium Odwoławcze.
za; Transport Publiczny, Krzysztof Strzałkowski – Burmistrz Woli
Portal Warszawski
Parę dni temu pisaliśmy o władzach Pragi Północ (Lewica plus miejscy aktywiści) i o ich braku kompetencji. Brak pomysłu na rządzenie i brak wiedzy przekłada się przede wszystkim na konflikty…
Mija 100 dni rządów aktywistów i jak na razie bilans poraża. Na Ochocie, jak donoszą nam mieszkańcy i ochoccy radni, miało dojść do wyłudzenia pieniędzy przez aktywistkę Glusmam, a na…
Obecnie burmistrzem Ochoty jest Piotr Krasnodębski z Koalicji Obywatelskiej. Wiceburmistrzami są była szefowa warszawskiej zieleni (która odeszła w niesławie) i zaraz aktywistka Justyna Glusman związana z Ochocianie i (a jakże)…