Nowoczesny Dom Kultury z salą widowiskową otwieraną na park, rodzinne centrum rozrywki, odnowiona muszla koncertowa oraz pierwsza w Warszawie kolejka gondolowa łącząca dwa brzegi Wisły – to założenia zagospodarowania największego parku na Pradze-Północ. Wczoraj odbyła się konferencja prasowa, na której zaprezentowano szczegóły.
Idea samorządowców z Kocham Pragę
Oto efekt półrocznych prac nad Studium wykonalności w Parku Praskim i Placu Weteranów. Co będzie zawierać?
Dom Kultury Praga z salą widowiskową dla 250 osób,
pawilon (kiosk, łazienki, informacja turystyczna) jako domknięcie architektonicznej koncepcji Placu Weteranów 1863 r.,
rewitalizacje Muszli Koncertowej w Parku Praskim z funkcją sceniczną i widownią opartą o naturalne walory Parku,
remont i przystosowanie obiektów przy ul. Ratuszowej 6 na plac zabaw sensorycznych dla dzieci, lodziarnię oraz restaurację wraz z zapleczem sanitarnym,
połączenie komunikacyjne kolejką gondolową pomiędzy stacjami: parking ZOO, fontanny Śródmieście, wejście główne do ZOO, Centrum Nauki Kopernik,
budowę pawilonu ZOO, np. motylarnia.
Mikołaj na Pragę przyszedł w tym roku wcześniej:) to jest wspaniała wiadomość i równie wspaniały projekt. Jestem pod jego wrażeniem. Daje cudowną przestrzeń na działalność kulturalną i teren zabaw dla dzieci. Kolejka gondolowa będzie niewątpliwie wielką atrakcją, jedyną taką w Polsce. I to wszystko bez straty ani jednego drzewa! Przypomnę, że przed wojną Park Praski tętnił życiem, był tu teatr, wieża spadochronowa, lunapark. Teraz może być równie atrakcyjny dla mieszkańców, a przy tym odbędzie się to bez strat przyrodniczych. Nie mogę się doczekać realizacji. – Barbara Domańska, Kocham Pragę w rozmowie z Portalem Warszawskim.
Cały projekt połączony jest wspólnym konceptem funkcjonalnym, materiałowym wykończeniem, planem biznesowym na rzecz generowania dochodu dla Domu Kultury.
Co ważne;jest zgodny z MPZP, nie doprowadza do wycinki drzew (2 rabinie akacjowe do przesadzenia),nie narusza gospodarki wodami opadowymi,bilansuje się komunikacyjne (parking przy ZOO, parking przy Stadionie Narodowym, tramwaj, autobus, metro, rowery), ogranicza na weekend poruszanie samochodów w ul. Ratuszowej, poprawa bezpieczeństwa pieszych, stworzenie ulicy przyjaznej turystom), wzmacnia turystyczną atrakcyjność ZOO.
Szacowany koszt to ok. 140 milionów złotych, niewiele drożej niż nikomu niepotrzebna kładka.