[KOMENTARZ] OTO JEDNOGŁOŚNE stanowisko Rady Dzielnicy Pragi Południe w sprawie tunelu kolejowego

Z ponad miesięcznym opóźnieniem udało się JEDNOGŁOŚNIE przyjąć przez Radę Dzielnicy Praga Południe ważnego stanowiska dotyczącego powstania tunelu łączącego Pragę Północ z Pragą Południe. Taki tunel miałby powstać w przyszłości za Dworcem Wschodnim i połączyć obecną przedłużoną ulicę Kijowską z Pragą Południe na wysokości mniej więcej ulicy Bliskiej.

Każde połączenie Pragi Północ z Pragą Południe jest na wagę złota

Przypominam, że te dwie sąsiednie dzielnice oddzielone są torami kolejowymi które można pokonać jedynie tunelem na ulicy Targowej, a kolejny przejazd znajduje się na ulicy Chełmżyńskiej w Rembertowie. To prawie 10 kilometrów, a ponieważ stołeczny ratusz plany połączenia ulicy Wiatracznej z Targówkiem odkłada po każdych kolejnych wyborach na bliżej nie określoną przyszłość każde połączenie Pragi Północ z Pragą Południe jest na wagę złota – komentuje dla Portalu Warszawskiego, radny Pragi Południe, Marek Borkowski.

A obecnie nadarza się okazja, ponieważ PKP planuje modernizację linii kolejowej w kierunku wschodnim i wystarczy tylko aby miasto porozumiało się i wspólnie przygotowało miejsce pod przyszły tunel. Niestety jak dotychczas władze stolicy z niewiadomych przyczyn cały czas z tym zwlekały – ripostuje.

OTO  projekt stanowiska RD Praga-Południe ws. tunelu PKP-2

Komentarz

Okazuje się, że miasto inaczej interpretuje potrzeby mieszkańców niż sami mieszkańcy. Gdy potrzebny jest tunel przy dworcu Warszawa Wschodnia to go nie budują, bo kilku aktywistom przeszkadzałby ruch samochodów. Podobnie jest z mostem Krasińskiego. Warszawiacy mogą podziękować Miasto Jest Nasze i wszystkim innym ruchom miejskim za zacofanie cywilizacyjne, i blokadę miasta. To oni są sprawcami blokady najważniejszych miejskich inwestycji.

To jest kuriozalne tłumaczenie, że nie zaplanowano na tę inwestycję pieniędzy, i że   w zasadzie tunel powinien być wybudowany przez PKP. Z drugiej strony mieszkańcom nie podobają się zmiany w Alejach Jerozolimskich (mimo kłamliwej narracji „aktywu” i Zarządu Dróg Miejskich) za odtworzenie których odpowiada PKP, i co ważne, nie chce wydawać miejskich pieniędzy.

ZDM chce aby inwestycja miejska (tunel pod Dw. Wschodnim) budowało PKP choć powinno zrobić to miasto, natomiast Al. Jerozolimskie powinno zrobić PKP, a ZDM chce samo je wyremontować aby pobudować dwie rowerostrady.

Czy ktoś to rozumie?

Owszem. Te działania są skierowane przeciw mieszkańcom i wbrew ich woli! Działania mają na celu utrudnić nam wszystkim życie, a ułatwić życie 3% wybrańcom ratusza. Kosztem całego miasta!

Portal Warszawski

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *