Czy czeka nas edukacyjny i komunikacyjny armagedon na Lewandowie?

O tej części Warszawy piszemy nad wyraz często, tylko dlatego że jest to jedna z najszybciej zabudowywanych dzielnic, ale bez żadnego planowania. Można odnieść wrażenie, że miasto straciło kontrolę nad sytuacją….a potem dziwi się, że ludzie nie godzą się na fatalną politykę transportową.

Wyliczenia uwzględniają tylko trwające inwestycje oraz te z prawomocnymi pozwoleniami na budowę

Dom Development „Osiedle Głębocka – 260 mieszkań w 2 budynkach,

Jakon Nova „Nova Białołęka” – 72 mieszkania w 4 budynkach,

PHN „Młoda Białołęka” – 511 mieszkań w 11 budynkach,

– Budomatex – 295 mieszkań w 5 budynkach,

Rogowski Development – 506 mieszkań w 11 budynkach (2 budynki poza obwodem  Szkoły Podstawowej 356),

UBA Group – 88 mieszkań w 1 budynku,

J-Property „Twoja Tajemna” – 21 mieszkań w 1 budynku.

Razem: 1️⃣7️⃣5️⃣3️⃣ mieszkania, w tym ok. 1660 w obwodzie #SP356.

 

Wnioski

Grodzenie osiedli i wszechobecne płoty to zmora dzisiejszych miast. Czasem, żeby gdzieś dojść trzeba nadrabiać sporo drogi. Czy wąskie ulice Lewandowa (Kartograficzna, Geometryczna) już niedługo będą przypominały bardziej więzienny spacerniak niż miejską infrastrukturę przyjazną mieszkańcom❓Czy jedyną przestrzenią publiczną, ogólnodostępną dla wszystkich będą asfaltowo-betonowe ciągi komunikacyjne❓

Wąskie ulice z jednostronnymi chodnikami, brak sprawnej i szybkiej komunikacji miejskiej (odłożenie budowy linii tramwajowej na Zieloną Białołękę), przepełniona szkoła czy brak terenów publicznych powodują, że obecnych i jak i przyszłych mieszkańców czekają ciężkie czasy…

Komentarz

Należy zaplanować i zrealizować Park Lewandowski, zbudować tramwaj na Zieloną Białołękę i myśleć już teraz o kolejnej szkole.

Białołęka w zasadzie nie ma żadnych rozwiązań komunikacyjnych z pozostałą częścią Warszawy. Składa się z dwóch części, a dzieli ją Kanał Żerański. Część bliżej Wisły posiada most M. Curie Skłodowskiej i ulicę Modlińską jako główną arterię, jednak w godzinach szczytu i te drogi są często zakorkowane. Ulicę Płochocińską z walącym się mostem, na którym powinno się wstrzymać ruch samochodów ciężarowych (dokumentacja jest w naszym posiadaniu) i brakiem perspektyw na kontynuację obwodnicy, która jest w planach od dziesięcioleci. Białołęka „zielona” w zasadzie nie ma połączeń z miastem.

Wiecznie zakorkowana Trasa Toruńska a jak do niej się dostać? Ul. Białołęcka, plany przebudowy tej ulicy dawno pokryły się kurzem a tymczasowa naprawa wierzchniej nawierzchni bez budowy kanalizacji nie rozwiązuje problemu. Ul. Ostródzka, dziurawa z milionem hopek i wiecznymi korkami. Nowo wyremontowana ul. Głębocka, tylko i wyłącznie z myślą o rowerzystach z dziesiątkami rond i hopek. Już wiemy, że nie powstanie w najbliższym czasie most Krasińskiego, który mógł częściowo odciążyć most Grota Roweckiego, bo nie podoba się to części aktywistów, myślących tylko o swoim interesie. Najlepiej rozwijająca się dzielnica bez większych perspektyw i wiecznymi korkami.

Tu więcej;

 

Betonowanie Białołęki trwa w najlepsze??

za; Park Przy Szkole

Portal Warszawski

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *