Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na budowę ok. 2,3-km trasy tramwajowej na Kasprzaka

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z firmą Strabag na budowę ok. 2,3-km trasy tramwajowej na Kasprzaka od Skierniewickiej do Wolskiej wraz z przebudową przyległych odcinków na Wolskiej i Kasprzaka. Torowisko ma być gotowe jesienią 2023 r.

Jak będzie wyglądać trasa

W 2023 r. zakończy się budowa nowej trasy wzdłuż ul. Kasprzaka, którą tramwaje dojadą bezpośrednio do ul. Wolskiej. Tramwaje Warszawskie podpisały właśnie umowę z wykonawcą, firmą Strabag. Dzięki nowej trasie mieszkańcy rozbudowujących się osiedli na Odolanach zyskają sprawny dojazd do stacji metra Rondo Daszyńskiego.

Nowe torowisko zostanie usytuowane w pasie dzielącym jezdnie. Znajdą się tutaj trzy nowe pary przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy Ordona. Jednocześnie zostanie przebudowane ok. 1,2 km torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka (na zachód od Karolkowej) i Wolskiej. Zmodernizowane zostaną cztery przystanki. Torowisko na zachód od Elekcyjnej zostanie przesunięte na pas dzielący jezdnie, tak jak na wcześniejszym odcinku Wolskiej. Tramwaje z Wolskiej i Kasprzaka pokonają skrzyżowanie z Redutową w sposób bezkolizyjny, korzystając z obecnego wykopu jezdni północnej ul. Kasprzaka. Wszystkie nowe i modernizowane torowiska będą obsadzone zielenią.

 

Koszt

Przedmiotem umowy jest budowa ok. 2,3-kilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Kasprzaka na odcinku od Skierniewickiej do Wolskiej wraz z przebudową przyległych odcinków torowiska w ul. Kasprzaka i Wolskiej. Roboty zrealizuje firma Strabag za 205,4 mln zł brutto.

za; Transport Publiczny

zdj. twitter

Portal Warszawski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *