Wyborcza i „aktyw” jak zwykle kłamią! W tej historii nic nie jest Prawdą!

Od paru dni media antysamochodowców, (jak Wyborcza.pl Warszawa czy social media najradykalniejszych „ruchów miejskich”) prześcigają się w manipulacjach na temat postulowanego przez Tramwaje Warszawskie zwężenia jezdni Al. Waszyngtona. Przedstawiają fałszywą alternatywę: albo zwężenie, albo wycinka 300 drzew. Robią nagonkę na radnych dzielnicy, którzy jednomyślnie nie zgodzili się na zwężenie. Czego nasi kochani manipulatorzy nam nie mówią? Że te drzewa miałyby iść pod nóż z powodu budowy… ścieżki rowerowej (Fundacja Starzyńskiego).

Tramwaje Warszawskie chcą zwężać ulice??

Kiedy rok temu przeczytaliśmy o planach Tramwajów Warszawskich zwężenia alei Waszyngtona, obiecaliśmy sobie, że zrobimy wszystko co w naszej mocy aby nie dopuścić do czegoś tak idiotycznego. Do licznych paranoi w naszym mieście dołączyło już to, że przebudową i zwężaniem ulic zajmują się teraz Tramwaje Warszawskie. Oczywiście inicjatorzy nie nazwali tego zwężeniem, tylko „remontem”, dokładnie tak samo jak wcześniej było z remontem torowiska na ulicy Grochowskiej. W efekcie tego „remontu” kierowcy na Grochowskiej zmuszeni zostali tam do jazdy slalomem, czego efektem jest zwiększona liczba wypadków – specjalnie dla Portalu Warszawskiego, komentują sprawę radni Pragi – Południe.

 



Autorem kłamliwej narracji jest „redaktor” Wyborczej i”aktywista” Osowski specjalizujący się kłamaniu. Taki kod genetyczny. Drugi radny „aktywista” Marek Szolc (współautor dewastacji Placu Zbawiciela) już dostał amoku i zorganizował petycję pod rzekomą wycinkę drzew, której nikt nie chce. Takie są skutki urojeń.

 



Aby nie powtórzyło się to samo w alei Waszyngtona, która jest kluczową arterią komunikacyjną łączącą Grochów ze śródmieściem – czytamy w liście radnych z Pragi Południe przygotowaliśmy projekt stanowiska Rady Dzielnicy Praga Południe, które po korektach zgłoszonych przez innych radnych udało się co zdarza się nie często przyjąć JEDNOGŁOŚNIE. Na sesję Rady Dzielnicy zaproszono przedstawiciela Tramwajów Warszawskich, który oczywiście pomysł zwężenia alei Waszyngtona uzasadniał troską o bezpieczeństwo i umożliwieniem lewoskrętów. W sprawie tych nieszczęsnych zwężeń odebraliśmy dziesiątki telefonów i wiadomości od mieszkańców. Wszyscy byli są przerażeni.

Jadąc aleją Waszyngtona od Ronda Wiatraczna do Ronda Waszyngtona lewoskręt mamy tylko w ulicę Międzyborską. Nie ma ich w ulice Grenadierów, Kinową, Międzynarodową i Saską. Dwie z nich czyli Grenadierów i Saska są jednokierunkowe, a do Kinowej i Międzynarodowej da się wjechać zawracając. Nie jest to jakiś wielki problem i praktycznie poza dniami kiedy odbywają się mecze na Stadionie Narodowym można bezproblemowo aleją Waszyngtona się poruszać. Niestety w porannym szczycie potrafi ona korkować się już od ulicy Kinowej. Największy dramat jest przed Rondem Waszyngtona, gdzie dołącza się ruch z alei Zieloneckiej i Saskiej Kępy.



STANOWISKO RADNYCH PRAGI POŁUDNIE

 



Piszą dalej radni – niestety częstym widokiem jest jak wyjeżdzający z ulicy Saskiej autobus nie może wjechać w aleję bo blokują go stojące w korku auta, a ten wtedy kompletnie blokuje całą Waszyngtona. Niestety te problemy nie interesują Zarządu Dróg Miejskich. Nie słyszeliśmy, aby wprowadzał on jakiekolwiek zmiany w rzekomo „inteligentnym” systemie zarządzania ruchem, czyli po prostu zwiększając bądź zmniejszając czas palenia się światła zielonego bądź czerwonego. Panaceum na wszelkie dolegliwości ma być zwężenie alei Waszyngtona do jednego pasa ruchu w każdą ze stron pod pretekstem remontu torów tramwajowych. Dlatego też za całą sprawę biorą się Tramwaje Warszawskie, tak te same, które „budują” słynną trasę Tramwaj na Gocław, o której zdaje się już wszyscy z politykami obiecującymi ją w kolejnych kampaniach wyborczych chcieliby zapomniećpiszą w specjalnym oświadczeniu dla Portalu Warszawskiego, radni Pragi Południe.



Mamy proste rozwiązanie które zarówno ocali drzewa jak i zachowa płynność ruchu: nie przebudowywać Al. Waszyngtona. Dzięki temu nie będzie potrzeba ani zwężenia ani wycinki. Zgadzamy się że drzewa są ważne a ruch rowerowy to obecnie 2-3% ruchu w mieście w zależności od badania. Nie musi być rowerowych autostrad przy każdej ulicy – Fundacja Starzyńskiego



Ta 4 kilometrowa trasa tramwajowa miała powstać w ciągu dwóch lat, a jak na razie wygląda na to, że nie powstanie w żadnej dającej się przewidzieć przyszłości. Nic dziwnego, że wobec takich sukcesów tramwajów Warszawskich, do których warto też dodać niemożność zbudowania od lat 800 metrów linii tramwajowej na Gocławku, która połączyła by Rondo Mościckiego z Grochowską te biorą się za zwężanie ulic – konkludują radni.

Stanowisko Rzecznika Prasowego Pragi Południe

Szanowni Państwo,

Czuję się w obowiązku sprostować informacje, które pojawiły się w powyższym poście, ilustrującej go grafice, a także przekłamania w artykule z dzisiejszej „Wyborczej”. Wszystkich uczestników dyskusji, szczególnie osoby, których wpisy stawiają samorząd Dzielnicy w negatywnym świetle, proszę o zapoznanie się z faktami i dopiero na ich podstawie zabieranie głosu w tej sprawie.

Uprzejmie wyjaśniam zatem:

– Rada Dzielnicy Praga-Południe oraz jej komisje NIGDY nie poparły projektu Tramwajów, zakładającego masową wycinkę drzew wzdłuż al. Waszyngtona. Taki projekt, przedstawiony Radzie przez Tramwaje Warszawskie, został już rok temu zaopiniowany NEGATYWNIE.

– Komisja Zagospodarowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska Rady Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy na posiedzeniu w dniu 15.09.2021 r. odrzuciła DRUGI projekt przebudowy al. Waszyngtona przedstawiony przez Tramwaje Warszawskie i zaapelowała o przygotowanie kolejnej koncepcji, która nie wiązałaby się ani z koniecznością wycinki, ani ze zwężeniem jezdni.

 

Reasumując: przypisywanie radnym Dzielnicy Praga-Południe woli wycinki kilkuset drzew pod przebudowę al. Waszyngtona ma się nijak do faktów i przyjmowanych przez radnych oficjalnych stanowisk.

Oczekuję od aktywistów Miasto Jest Nasze honorowych przeprosin radnych i natychmiastowego sprostowania mijającego się z prawdą wpisu.

Rzecznik Prasowy Praga-Południe, Kinga Ciukta

Portal Warszawski

 

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły