Do pojazdów transportu publicznego wrócą fotele z ekoskóry? Dobry pomysł?

ZTM testuje nowe siedzenia w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego – w kilku autobusach będą fotele pokryte ekoskórą. Na trasy wyjechały dwa autobusy z nowymi siedzeniami. Są to nowe 12- metrowe Solarisy Komunikacji Miejskiej Łomianki, które skierowaliśmy do obsługi trasy linii 110, 150 i 250. Siedzenia są w nich pokryte skórą ekologiczną w kolorze szarym lub czerwonym. Taki materiał jest stosowany z powodzeniem w wielu europejskich krajach, m.in. w Niemczech (Monachium), Estonii (Tallin), Czechach (Praga, Ostrawa).

Jakie zalety?

Epidemia COVID-19 pokazała jak bardzo ważna jest dezynfekcja, czyszczenie powierzchni, których dotykają pasażerowie. Dlatego rozpoczęliśmy testy nowych typów siedzeń, aby zapewnić najwyżej jakości standardy świadczonych usług w zakresie bezpieczeństwaczytamy na stronie WTP.

Takie pokrycia są produkowane w szerokiej gamie kolorów; zdecydowano się na szary – barwę stonowaną, neutralną, przyjemną dla oka i pasująca do koloru wnętrz pojazdów, które są utrzymane w szaro-niebieskiej tonacji oraz czerwony – nawiązujący do obecnej barwy siedzeń.

W listopadzie dwa autobusy na ulice wyślą Miejskie Zakłady Autobusowe, w końcu roku dziesięć tramwajów (pięć Swingów i pięć składów pochodnych typu 105N) przygotują Tramwaje Warszawskie. Testowanie potrwa co najmniej rok, dzięki czemu sprawdzimy nowe siedzenia w różnych porach roku, przy różnych warunkach atmosferycznych.

To nie wszystko

Po wielu testach, licznych wyjazdach i próbach, Zarząd Transportu Miejskiego dokonał w dniu 08.10.2021r. certyfikacji dwóch nowych autobusów marki Solaris Urbino 12. Samochody pod kątem mechanicznym nie różnią się zbytnio od ostatnich dostaw. Wyposażone są w silniki firmy Cummins o normie emisji spalin Euro 6, automatyczne skrzynie biegów, klimatyzację całopojazdową oraz wydzielone miejsca na wózek inwalidzki i wózek dziecięcy. Drzwi środkowe otwierają się na zewnątrz co dodatkowo ułatwia poruszanie się osobom na wózkach. W celu poprawy bezpieczeństwa zainstalowana została blokada alkoholowa uniemożliwiająca uruchomienie autobusu jeżeli kierowca jest pod wpływem alkoholu. Zastosowano też system przeciw pożarowy, monitoring wizyjny składający się z 9 kamer (5 wewnątrz i 4 zewnętrzne).

W autobusach zastosowano rozbudowany system raportowania danych dla ZTM. Wysyłanych jest 37 sygnałów które mają ułatwić ZTM kontrolę nad pojazdem i zachowaniem kierowcy np. otwarcie drzwi, pozycje GPS w stosunku do rozkładu jazdy, dane z alkomatu, sprzedaży biletów, temperaturę, itp.

Nowością w warszawskich autobusach jest tapicerka właśnie z ekoskóry.

Portal Warszawski

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *