Pieniądze z rejestracji rowerów zasilą budżet samorządów, a to są niemałe pieniądze!

Wracamy do tematu tablic rejestracyjnych dla rowerów, tym bardziej że mowa o naprawdę dużych pieniądzach. LDZ Zmotoryzowani Łodzianie pokusili się policzenie o jakich pieniądzach mowa.

Liczby

GUS podał nam, że według badań jest w Łodzi około 70 tys. rowerów, niestety nie wie ile jest używanych, a co najgorsze ile mamy posiadaczy kart rowerowych.

  • 680 000 ilość mieszkańców Łodzi,
  • 476 000 ilości rowerów które według badań posiadamy w domach,
  • przypuśćmy, że 20 zł pieniądze wpływające do kasy miasta z rejestracji pojazdu.

Teraz liczymy; 476 000 x 20 zł = 9 520 000 zł.

Ile można dzięki temu wybudować infrastruktury drogowej jeżeli :

Koszt budowy 1 km drogi bez sygnalizacji i usuwania kolizji – ok. 450 000 zł,

Koszt budowy 1 km drogi z sygnalizacją, chodnikiem i usuwaniem kolizji – ok. 1 000 000 zł,

Koszt sygnalizacji na skrzyżowaniu z 1 przejazdem rowerowym – ok. 290 000 zł,

Koszt sygnalizacji na skrzyżowaniu z 2 przejazdami rowerowymi – ok. 510 000 zł,

– Koszt namalowania jednej śluzy rowerowej – ok 300 zł. (dane Rowerowa Łódź do Budżetu Obywatelskiego).

Resume

Drodzy rowerzyści,  dołóżcie się do budowy dróg rowerowych, gdyż za samą rejestrację rowerów, można wybudować ;

  • około 9,5 kilometra DDR z sygnalizacja świetlna,
  • około 21 kilometrów DDR bez sygnalizacji świetlnej,

Tablice rejestracyjne na rowerach jak widać dadzą wiele dobrego samym rowerzystom, oprócz braku anonimowości i bezpieczeństwa dla innych uczestników ruchu drogowego, dołożą się solidnie do rowerowej infrastruktury.

za; LDZ, Portal Warszawski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *