[NASZ KOMENTARZ] Parking podziemny do 2024 r., Nowa Emilia? Nowy plac przez PKiN? Wszystko to w ciągu paru lat?

Wielkimi krokami zbliżają się wybory samorządowe, zatem miasto już teraz chwali się inwestycjami, które są w trakcie realizacji, bądź są planach. Kiedy i co ma powstać?? Dlaczego nie powstało wcześniej, i dla kogo? Co jest prawdą a co zwykłym kłamstwem?

Bliżej ludzi?

Tworzymy dla Was zielone, bezpieczne i dostępne dla wszystkich mieszkańców #NoweCentrumWarszawy❓ Zmieniamy przestrzeń w sercu miasta. Stanie się bardziej estetyczna i ekologiczna. W centrum miasta po prostu będzie się chciało spędzać wolny czas – czytamy na stronach miasta.

Narracja miasta

al. Jana Pawła (od ronda ONZ do ronda Czterdziestolatka) – powstaną naziemne przejścia dla pieszych przy rondzie, przejazdy rowerowe (w tym duży przejazd na osi ul. Nowogrodzkiej) i nowe ścieżki wzdłuż ulicy; zostanie posadzono dużo nowej zieleni oraz umają być uporządkowane miejsca parkingowe.

Prawda

– Powstały ścieżki rowerowe o co walczyli aktywiści od lat, główny cel przebudowy. Czym się nie chwalą, my podpowiemy przy najbliższym spacerze.

Narracja miasta

okolice ronda Dmowskiego – naziemne przejścia dla pieszych (maja ułatwić poruszanie się m.in. osobom starszym i osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi) i przejazdy dla rowerzystów; oraz dużo nowej zieleni.

Prawda

budowa kolejnych ścieżek rowerowych dla 2% rowerzystów, korzystających z tego środka komunikacji przy dobrej pogodzie.

 

Narracja miasta

tzw. Plac Pięciu Rogów (początek 2022 r.) – pojawią się tu klony polne o wysokości do 9 m, nawierzchnia placu zostanie wyłożona estetycznymi i nienagrzewającymi się płytami z betonu architektonicznego (wokół drzew płytami przepuszczającymi powietrze i wodę), a ograniczenie ruchu pozwoli na przyjemniejsze i bezpieczne spacery oraz poprawi komfort życia mieszkańców.

Prawda

– kolejne miejsce gdzie zostali wyrugowani mieszkańcy i ich pojazdy. Zarządca nie uwzględnił w zleceniu konieczności zbadania terenu, przez co dziś opóźnienie spowodowane niekompetencją Zarządu Dróg Miejskich i Puchalskiego.

Narracja miasta

Plac Centralny przed Pałacem Kultury i Nauki Warszawa (od strony ul. Marszałkowskiej, koniec 2023 r.) – już powstaje tu Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie / Museum of Modern Art in Warsaw, przed którym pojawi się ok. 100 drzew i sadzawka, a pod ul. Marszałkowską na wysokości ul. Złotej nie będzie już przejazdu dla samochodów – powstanie za to naziemne przejście dla pieszych.

Prawda

A tak naprawdę pod ul. Marszałkowską na wysokości ul. Złotej nie będzie już przejazdu dla samochodów – powstanie za to przejazd dla rowerzystów.

 

Narracja miasta

– Nowy Pawilon Emilia (połowa 2023 r.) – kultowy budynek w nowoczesnej odsłonie stanie równolegle do ul. Świętokrzyskiej i zostanie odtworzony z wykorzystaniem oryginalnych elementów; będzie to przestrzeń wielofunkcyjna, w której każdy znajdzie coś dla siebie – niezależnie od pory dnia i roku.

Prawda

Tak reklamuje się Miasto, a czy to nie inwestor budujący w miejscu Emilii miał ten budynek odbudować? A może mieszkańcy czegoś nie wiedzą i to jednak oni za to zapłacą?

 

itd. itd. itd.

ul. Chmielna ma stać się zacisznym przystankiem w sercu miasta (koniec 2023 r.) – pojawią się instalacje wodne, zasadzimy mnóstwo nowej zieleni – w tym rzędy drzew; powstanie tu skwer bukinistów z tarasami, siedziskami i efektownym oświetleniem (rozstrzygnięto już konkurs architektoniczny),

rejon ulic Złotej i Zgoda (połowa 2024 r.) – trwa konkurs architektoniczny na zagospodarowanie tej przestrzeni; architekci zaproponują wygląd dwóch placów i podpowiedzą co zrobić z tunelem w osi ul. Złotej pod ul. Marszałkowską.

podziemny parking pod placem Powstańców Warszawy (połowa 2024 r.) – na powierzchni pojawią się udogodnienia dla pieszych i rowerzystów oraz nowa zieleń, czyli stworzymy estetyczną przestrzeń dla mieszkańców oraz miejsca dla samochodów,

 

wyremontowana Hala Gwardii (po 2023 r.) – stanie się atrakcyjnym miejscem spotkań, targów oraz wydarzeń kulinarno-kulturalnych,

zielone Aleje Jerozolimskie (po 2023 r.) – dla Waszego bezpieczeństwa oddzielimy pasem zieleni chodniki i nowe ścieżki rowerowe od jezdni, a dla usprawnienia komunikacji miejskiej wyznaczymy buspasy w obu kierunkach.

My widzimy to zupełnie inaczej

Może teraz warto zapytać:

– Dlaczego nie powstał most Krasińskiego? Który ułatwiłby podróż mieszkańców Targówka, Białołęki i osób przyjeżdżających do odciążenia mostu im. Grota Roweckiego (Toruńskiego) na którym w wyniku nadmiernej ilości pojazdów codziennie dochodzi do dużej ilości wypadków?

Dlaczego przebudowano ul. Sokratesa, bez projektu budowlanego, bez wiedzy ile ta przebudowa będzie kosztowała i bez analizy ruchu na tej ulicy, tylko i wyłącznie dlatego, że jeden bandyta drogowy spowodował wypadek?

– Dlaczego remonty były nieskoordynowane – przykład Rondo Żaba?

– Dlaczego budowano bez pozwolenia na budowę – przykład most wzdłuż Radzymińskiej przy Bystrej? Takich przypadków znamy znacznie więcej, ale będziemy o nich mówili po sprawdzeniu.

Dlaczego nie zrealizowano obietnic związanych z budową parkingów w centrum a mami się nas kolejnymi obietnicami?

Dlaczego z mieszkańców robi się „dojne krowy” okradając ich na parkowaniu, poprzez celowe niedostosowanie ilości parkingów do potrzeb mieszkańców?

– Dlaczego doi się mieszkańców na śmieciach?

 

Portal Warszawski

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *